رییس جمعیت هلال‌احمر از ورود مابقی محموله دو میلیون دُز واکسن کرونا در روز یکشنبه خبر داد و گفت: به زودی با معاونت بهداشت وزارت بهداشت هماهنگ می‌کنیم تا بتوانیم گروه‌های پرخطر اتباع غیرایرانی داخل کشور را واکسینه کنیم.

فردا یک میلیون دُز دیگر واکسن کرونا وارد می‌شود

سلامت نیوز: رییس جمعیت هلال‌احمر از ورود مابقی محموله دو میلیون دُز واکسن کرونا در روز یکشنبه خبر داد و گفت: به زودی با معاونت بهداشت وزارت بهداشت هماهنگ می‌کنیم تا بتوانیم گروه‌های پرخطر اتباع غیرایرانی داخل کشور را واکسینه کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، کریم همتی، رییس جمعیت هلال احمر درباره محموله دو میلیون دُز واکسن کرونا گفت: مبلغی برای خرید دو میلیون دُز واکسن پرداخت شده بود و حواله‌ای هم که صادر شده بود برای دو میلیون دُز واکسن بود.

وی ادامه داد: در پروازی که روز پنجشنبه به کشور انجام شد، یک میلیون دُز واکسن وارد کشور شد و ان‌شاءالله روز یکشنبه یک میلیون دُز بعدی وارد کشور خواهد شد.

رییس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: حساسیت‌هایی که ایجاد شده بود را یکی از دوستان وزارت بهداشت با توییتی که زده بود، دامن زد. به نظرم نباید چنین حواشی و اتفاقاتی بیفتد، چرا که کل افرادی که داخل این مجموعه کار می‌کنند تا واکسن وارد شود مجموعه نظام است، حال اسم آن ممکن است هلال احمر باشد یا وزارت بهداشت.

همتی با تاکید براینکه این حساسیتی که ایجاد شده بود بی‌مورد است، خاطرنشان کرد: اصل واکسن دو میلیون دُز است که ان‌شاءالله بخش بعدی آن به همین نسبت خواهد آمد. نکته‌ای که وجود دارد این است، همین پروازی که نتوانسته بود کل محموله را وارد کشور کند ان‌شاءالله یکشنبه مابقی محموله را وارد کشور می‌کند.

وی ادامه داد: با همه این اوصاف اگر همه تولیدکنندگان داخلی با حداکثر ظرفیت کار کنند و ما هم با همکاری وزارت بهداشت و مجموعه دولت تلاش کنیم باز هم سطح واکسیناسیون با سطح ایده‌الی که مد نظر است، فاصله دارد. بنابراین همه باید در ایجاد آرامش کمک کنیم. حمایت روانی در این زمینه نباید دستخوش توییت زدن چند نفر شود.

او تصریح کرد" ما هم از وضعیتی که پیش آمده بود گله‌مند هستیم، اما به همه مردم قول می‌دهیم واردات واکسن در یک روال منظمی تا زمانی که نیاز است انجام شود ما هم به عنوان مجری این کار را انجام می‌دهیم. افرادی که پشت‌پرده هستند و کمک می‌کنند واکسن وارد شود غیر از هلال احمر است، اما همه به صورت تیمی با هم کار می‌کنیم.

رییس جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره واکسن کرونا برای اتباع غیرایرانی گفت: در خصوص واکسن اتباع یک مبلغی را در اختیار ما قرار دادند که برای بیش از ۲۰۰ هزار نفر از اتباع غیر ایرانی که در کشور داریم واکسن تهیه کنیم در زمینه تهیه واکسن مشکل داریم و باید از همین واکسنی که داخل کشور می‌شود، به اتباع غیرایرانی نیز اختصاص دهیم.

همتی تصریح کرد: به زودی با معاونت بهداشت وزارت بهداشت هماهنگ می‌کنیم تا بتوانیم گروه‌های پرخطر اتباع غیرایرانی داخل کشور را واکسینه کنیم. اعتبار این موضوع مشخص شده و پول در اختیار ما است و این کار را به امید خدا انجام خواهیم داد، اما علیرغم اینکه ادعا می‌شود تحریم‌ها تاثیر ندارد، باید بگویم که تحریم‌ها نیز تاثیرگذار است و مانع انجام کار می‌شود و ان‌شاءالله با کاهش تحریم‌ها نیز این روند تسریع شود. اما با همین رویه ان‌شاءالله بحث واکسیناسیون اتباع را نیز انجام خواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha