سازمان ملل در گزارشی تازه نسبت به احتمال وقوع انواع مختلفی از همه گیری که در آینده جهان با آنها روبرو خواهد بود، هشدار داد و یکی از این موارد بحران خشکسالی است که به نظر می رسد بشر به گونه ای جدی تر در سالهای آتی گرفتار آن خواهد شد.

هشدار سازمان ملل نسبت به یک همه گیری دیگر در جهان

سلامت نیوز:سازمان ملل در گزارشی تازه نسبت به احتمال وقوع انواع مختلفی از همه گیری که در آینده جهان با آنها روبرو خواهد بود، هشدار داد و یکی از این موارد بحران خشکسالی است که به نظر می رسد بشر به گونه ای جدی تر در سالهای آتی گرفتار آن خواهد شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بررسی هزاران سال تاریخ نشان می دهد که خشکسالی بحرانی جدید نیست. گاهی اوقات بشر بر این بحران چیره می شود اما اغلب موفق به این کار نمی شود.نگاه به آینده به ما نشان می دهد که ترکیبی از تغییرات آب و هوایی، شیوه های ضعیف مدیریت آب و افزایش تراکم جمعیت حاکی از احتمال وقوع همه گیری خشکسالی های فاجعه بار در آینده در نقاط مختلف دنیا است.


گزارش ویژه سازمان ملل متحد در مورد خشکسالی۲۰۲۱، به بررسی جزئیاتی از خطراتی که در سال های آینده در نتیجه کاهش بارندگی در نقاط مهم سراسر جهان با آن روبرو هستیم، پرداخته و عوامل موثر در بروز خشکسالی و اقدامات مختلفی که بشر باید برای مقابله با کمبود آب انجام دهد را مورد بررسی قرار داده است.
این واقعیت که گرمایش جهانی موجب توزیع مجدد منابع آب می شود واقعیت تلخی است که بسیاری از مردم جهان مجبور هستند با آن روبرو شوند.


در گزارش سازمان ملل آمده است: با تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیتهای بشر، تداوم و شدت خشکسالی در برخی از مناطق کره زمین که در حال حاضر اغلب آنها با کمبود آب مواجه هستند، افزایش یافته است.


محققان تاکید کردند: همانطور که به نظر می رسد جهان به طور نسبی به سمت افزایش دمای بیش از دو درجه سانتیگراد نسبت به سطح قبل از صنعتی شدن حرکت می کند، اثرات خشکسالی در حال شدت یافتن است و پیش بینی می شود در بسیاری از مناطق این وضعیت وخیم شود.


به گزارش ساینس الرت، حداقل ۱.۵ میلیارد نفر در سراسر جهان طی دو دهه گذشته تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته اند و این بحران بیش از ۱۲۴ میلیارد دلار هزینه اقتصادی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha