یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
کد خبر: 313281

ابروها نقش بسیار مهمی را در زیبایی چهره ایفا می کند. داشتن ابروهایی کم پشت یا بسیار نازک ممکن است باعث کاهش اعتماد بنفس افراد شود. اما با توجه به پیشرفت های علم پزشکی و زیبایی امروزه روشیی برای کاشت ابرو وجود دارد که اگر به درستی انجام شود می تواند نتایج بسیار خوب و رضایت بخش را داشته باشد. کاشت ابرو با روش های نوین می تواند ابروها را بازسازی کند.

کاشت ابرو چگونه انجام می شود؟

سلامت نیوز: ابروها نقش بسیار مهمی را در زیبایی چهره ایفا می کند. داشتن ابروهایی کم پشت یا بسیار نازک ممکن است باعث کاهش اعتماد بنفس افراد شود. اما با توجه به پیشرفت های علم پزشکی و زیبایی امروزه روشیی برای کاشت ابرو وجود دارد که اگر به درستی انجام شود می تواند نتایج بسیار خوب و رضایت بخش را داشته باشد. کاشت ابرو با روش های نوین می تواند ابروها را بازسازی کند.

چرا باید کاشت ابرو انجام داد؟

روش های آرایشی بسیار وجود دارند، مانند استفاده از مداد ابرو یا تتو و هاشور ابروکه می توان با استفاده از آن ها ابروها را پرتر نشان داد. اما روش های ذکر شده یک روش طبیعی بری حل مشکل کم پشتی ابرو نمی باشد و دارای نقطه ضعف های زیادی می باشد و حتی ممکن است باعث بروز بیماری سارکوئیدوز شود.

با این حال در روش کاشت ابرو، پزشک موها را بصورت مستقیم از سرتان گرفته و پیوند میدهد، این روش دائمی می باشد و میزان و حجم را می توان مطابق با میل هر فرد انجام داد. کاشت ابرو بدون درد می باشد و دوران نقاهت بسیار کوتاهی دارد بطوری که تنها 5 الی 7 روز نیاز به ریکاوری دارد. میزان رشد مجدد ابروها بسیار بالا می باشد و در اکثر مواقع نیاز به ترمیم ندارد.

کاشت ابرو چگونه انجام می شود؟

یکی از نکات مثبتی که می توان در رابطه با کاشت ابرو بیان کرد، ساده بودن روش کاشت آن می باشد. کاشت ابرو شامل پیوند در هر قسمت از ابرو می باشد که  حجم و اندازه آن از 50 تا 400 گرافت در هر ابرو می باشد.

هر گرافت در بر گیرنده یک یا دو تار مو می باشد. در اولین قدم برای داشتن ابروهایی زیبا، پزشک باید نسبت به طراحی ابرو اقدام نماید. در روش های FUT/Strip و یا SUT اغلب موهای مورد نیاز برای پیوند از پشت سر گرفته می شوند و انتخاب روش و تکنیک و حجم و تراکم موها و شکل ابرو با مشاوره های پزشک برای هر فرد مشخص می گردد.

سپس پیوندها را بر زیر میکروسکوپ قرار می دهند و پزشک معالج تمام نقاطی که قرار است پیوند را بگیرند، ایجاد می کند و در آخر جهت و زاویه رشد را تعیین می کند.

بعد از قرار گرفتن گرافت ها در محل های پیوند، در طی چند ساعت تمامی موها پیوند داده می شوند. بعد از پیوند موها، ابرو توسط پزشک و بیمار بررسی می شود تا از حجم موهای پیوند خورده و شکل ابروها و رضایت فرد مطمئن شوند. مدت زمان کاشت ابرو متناسب با موهای پیوند داده شده تقریبا 4 ساعت می باشد.

عکس کاشت ابرو

هر فرد پس از کاشت مو می تواند به روند عادی زندگی خود برگردد. قرمز بودن در اطراف تارهای پیوند شده تا 5 روز عادی می باشد و پس از گذشت زمان شروع به کم رنگ تر شدن می کند. اگر برای کاشت ابرو از روشی استفاده شود که در ناحیه ابرو از بخیه استفاده شود، بخیه طی چند هفته جذب خواهد شد و تنها خط ظریفی را برجای خواهد گذاشت اما با استفاده از روش SUT هیچ جای خط و بخیه ای بر روی پوست نمی ماند.

پس از گذشت دو الی سه هفته پس از کاشت ابرو، موهای پیوند داده شده می ریزند و دوباره طی 3 الی 4 ماه رشد خواهند کرد. و به مرور زمان ابرو پر پشت تر خواهد شد.

تا به حال هیچ گونه خطر احتمالی برای کاشت ابرو گزارش نشده است و گاه افراد برای رسیدن به تراک دلخواه سالی یک بار کاشت ابروی خود را ترمیم خواهند کرد.

در حال حاضر کاشت ابرو به روش FUT  بهترین روش ارائه شده در کاشت ابرو و مو می باشد که روش تکمیلی کاشت مو بوده و می تواند بدون هیچگونه عوارض ، بدون نیاز به بخیه و برش سر بردشات فولیکول ها را از طریق سوزن های مخصوص انجام دهد و سپس فولیکول های به دست آمده را توسط سوزن های مخصوص لا به لای ابرو ها بکارد.

نمونه کاشت ابرو در کلینیک خانه سفید

عوارض جانبی احتمالی کاشت ابرو:

بهتر است قبل از انجام کاشت ابرو در مورد عوارض احتمالی زیر با جراح خود صحبت کنید:

  • خون ریزی
  • ورم
  • کبودی
  • عفونت
  • جای زخم

قبل از پیوند ابرو ، جراح سابقه پزشکی شما را با شما مرور می کند. مطمئن باشید که هر بیماری زمینه ای سلامتی، و همچنین هر گونه دارو یا مکمل که در حال حاضر مصرف می کنید را با پزشک خود در میان بگذارید.

آیا پیوند ابرو برای همیشه ماندگار است؟

اگر از ظاهر ابروهای خود راضی نیستید و می خواهید یک راه حل دائمی داشته باشید، کاشت ابرو ممکن است نتایج طولانی مدتی داشته باشد.

در کل اکثر افراد می توانند نسبت به کاشت ابرو اقدام نمایند، با این حال باید شرایط معقول پزشکی برای کاهش خطر عوارض ناشی از آن را در نظر گرفت. اقرادی که ابروهای  خود را در نتیجه ی عوامل ژنتیکی، کوتاهی بیش از حد یا حادثه از دست داده اند، معمولا بهترین کاندیداها هستند.

تائید نهایی جهت این که آیا کاندید مناسبی برای انجام کاشت ابرو هستید یا خیر و هزینه کاشت ابرو توسط پزشک اعلام می شود.

کسانی که آلوپسی ناحیه ای (areata) را تجربه کرده اند، آلوپسی فیبروزه ی فرونتال، و یا شرایط متعدد دیگری که منجر به از دست دادن ابرو می شوند، ممکن است به علت ریسک غیر قابل اعتماد رویش مجدد مو کاندیداهای مناسبی برای کاشت ابرو نباشند.

نمونه کاشت ابرو کلینیک خانه سفید

عوامل ریزش ابرو:

بیماری های هورمونی، عفونت ها، کمبود برخی مواد معدنی مانند آهن در بدن و همچنین اختلالات تیروئیدی ممکن است باعث ریزش مو ابرو شود. تحقیقات بدست آمد نشان می دهند که عامل اصلی ریزش مو که بیشترین درصد را کسب کرده است اختلالات تیروئیدی می باشد. از دیگر عوامل ریزش ابرو تغذیه نا مناسب است.کمبود ویتامین E در بدن باعث ریزش مو می شود.

کمبود آب بدن نیز می تواند عامل دیگری بر ریزش ابرو باشد. کمبود پروتئین، بیوتین، ویتامین های گروه B و... نیز دیگر دلایل کم پشتی و ریزش ابرو می باشد.

برای درمان ریزش ابرو می توانید از اسید های چرب استفاده نمایید. مصرف امگا 3 و امگا 6باعث کاهش ریزش ابرو م شوند. علاوه بر موارد ذکر شده استفاده مواد غذایی که دارای پروتئین بالایی می باشند مانند گوشت مرغ و ماهی ، تخم مرغ و... سبباعث کاهش ضعف مو وریزش آن می شود

استفاده از بادام ، بادام زمینی ، فندق ، انبه و ... که داری انتی اکسیدان فراوانی می باشند بهترین راه برای جذب ویتامین E می باشد. غلات هم مانند جو و برنج می تواند نیاز فرد را به ویتامین B را برطرف سازد.

قابل ذکر است که استفاده از برخی داروهای سبب ریزش ابرو می شود. داروهای ضد التهاب مانند سولینداک ، داروهای درمان روانپزشکی مانند لیتیوم و یا دوگزیپین، داروهای کاهش وزن و همچنین داروهای ضد تشنج همگی جز داروهایی هستند که استفاده از آن ها منجر به ریزش ابرو می شوند. همچنین داروهایی مانند داروهای ضد بارداری جز داروهایی هستند که استفاده از آن ها باعث ریزش ابرو و مو می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha