جهت احراز هویت افرادی که تحت عنوان پزشک قصد وصلت و آشنایی با خانواده شما را دارند ؛ حتما به سامانه جستجوی پزشک سازمان نظام پزشکی مراجعه کنید.

پزشکان قلابی را چگونه شناسایی کنیم؟

سلامت نیوز: جهت احراز هویت افرادی که تحت عنوان پزشک قصد وصلت و آشنایی با خانواده شما را دارند ؛ حتما به سامانه جستجوی پزشک سازمان نظام پزشکی مراجعه کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی؛ داستان قرار بود شیرین باشد، داستان ازدواج و زندگی مشترک باشد، اما وقتی صداقت نباشد و دروغ جای واقعیت را بگیرد تلخکامی جای شیرینی را می گیرد.

 سامانه جستجوی پزشکان سازمان نظام پزشکی این امکان را در اختیار مردم قرار می دهد که قبل یا بعد از مراجعه به یک پزشک از اطلاعات حرفه ای او باخبر شوند. اما یک کاربرد مفید این سامانه هم این است که مشخص می کند فردی که ادعا می کند پزشک یا داروساز یا دندانپزشک است واقعا چنین مدرکی دارد یا نه

متاسفانه اخیرا موارد متعددی از افراد سودجو دیده می شوند که تحت عنوان پزشک و داروساز و با جعل مدارک حرفه ای و پروانه طبابت به خواستگاری رفته اند؛ یکی از این موارد هم به این سازمان گزارش شده است که اقای جوانی با ادعای داشتن مدرک دکترای داروسازی و  داشتن پروانه تاسیس داروخانه اقدام به خواستگاری از دختر مورد نظر خود نموده و حتی مبالغی را از این طریق از خانواده او دریافت نموده بود. خوشبختانه خانواده دختر جوان پس از بررسی های لازم و استعلام از سامانه جستجوی پزشک سازمان نظام پزشکی متوجه شدند فرد سودجو عضو سازمان نظام پزشکی نبوده و صرفا با جعل هویت و اسناد ساختگی اقدام به این کار کرده است.

لذا به اطلاع کلیه همکاران عضو سازمان نظام پزشکی می رساند در اسرع وقت نسبت به تکمیل اطلاعات خود در سامانه این سازمان اقدام نموده و هر گونه تغییر مدرک تحصیلی ؛ نشانی و تلفن خود را برای جلوگیری از سواستفاده های احتمالی اطلاع دهند از عموم مردم نیز تقاضا می شود بدون استعلام از سامانه جستجوی پزشک سازمان به آدرس اینترنتی https://membersearch.irimc.org/ و اطمینان از این که فرد مورد نظر بواقع عضوی از جامعه پزشکی است و مدرکی که ادعا دارد را در اختیار دارد؛ اقدام به وصلت و ایجاد آشنایی و پرداخت هزینه یا واریز مبالغ مالی به حساب این اشخاص نکنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha