رییس مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: اراک برای چهارمین روز متوالی هوای ناسالم را تجربه می کند و این روند تا فردا ادامه دارد.

گرد و غبار تا دوشنبه در اراک ادامه خواهد داشت/پنجمین روز ناسالم در راه است

سلامت نیوز:رییس مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: اراک برای چهارمین روز متوالی هوای ناسالم را تجربه می کند و این روند تا فردا ادامه دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،علیرضا محرابیان ۳۰ خردادماه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ناسالم بودن هوای کلانشهر اراک برای چهارمین روز متوالی اظهار کرد: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ٢٤ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ صبح امروز ناسالم برای گروه‌های حساس و برابر با عدد ۱۴۶ بوده است.


وی با اشاره به شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ساعت ۸ صبح که عدد ۱۶۱ و هوای ناسالم برای تمامی گروه‌های سنی را نشان می‌داد، گفت: در ساعت ۱۱ شاخص کیفیت بر روی عدد ۱۳۹ قرار دارد که گویای ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس است.


محرابیان آلاینده مسئول ناسالم بودن هوای کلانشهر اراک را ذرات معلق ۲.۵ میکرون با منشاء گرد و غبار منطقه‌ای دانست و گفت: اراک طی ۴ روز اخیر هوایی ناسالم را تجربه کرده است و از ابتدای سال تاکنون ۲۸ روز ناسالم در تقویم زیست محیطی این شهر به ثبت رسیده است.


رییس مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر ۱۶ استان کشور از جمله استان مرکزی و شهرستان اراک درگیر خیزش گرد و غبار هستند و این روند تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha