عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تاخیر در تزریق دوز دوم واکسن کرونا عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند، اما باید پس از دسترسی به واکسن، دوز دوم حتما تزریق شود.

تاخیر در تزریق دوز دوم واکسن کرونا عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند

سلامت نیوز:عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تاخیر در تزریق دوز دوم واکسن کرونا عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند، اما باید پس از دسترسی به واکسن، دوز دوم حتما تزریق شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر مسعود مردانی در خصوص عوارض تاخیر در تزریق دز دوم واکسن کووید۱۹ عنوان کرد: براساس اطلاعات سازمان جهانی بهداشت، ۳ تا ۴ هفته پس از تزریق دز اول واکسن کرونا، دوز دوم باید زده شود.
وی ادامه داد: اگر دوز دوم واکسن در دسترس نبوده و در واقع تزریق دوز دوم به تاخیر افتاد، عارضه خاصی ایجاد نمی‌شود، اما پس از دسترسی، دوز دوم واکسن هم باید تزریق شود.


آیا درصورت بروز عوارض شدید باید از تزریق دوز دوم واکسن کرونا خودداری شود؟
مردانی همچنین در پاسخ به این پرسش که «آیا درصورت بروز عوارض شدید واکسن کرونا باید از تزریق دوز دوم خودداری شود»، گفت: با بروز عوارض شدید واکسن (پس از تزریق دوز اول) باید با مرکز درمانی تزریق واکسن تماس گرفته و عوارض نادر گزارش داده شود.
وی خاطرنشان کرد: برخی عوارض واکسن کرونا جزو واکنش‌های شایع و شماری از این عوارض جزو واکنش‌های نادر است که گاه امکان ابتلای مجدد به بیماری را خواهد داشت.


عضو ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: در صورت بروز واکنش‌های نادر گاها پزشک متخصص، نوع واکسن کرونا را برای نوبت دوز دوم تغییر می‌دهد. در واقع پزشک مربوطه بیمار را معاینه و سپس تصمیم‌گیری خواهد کرد، اما شهروندان با بروز عوارض واکسن، خودسرانه تصمیم‌گیری نکنند.
به گفته وزارت بهداشت، تا کنون ۴ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۷۲۹ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۹۰۶هزار و ۵۴۶ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۲۷۵ دوز رسیده است.


طی روزهای اخیر برخی شهروندان که پس از تزریق دوز اول واکسن کرونا، تزریق دوز دوم آنها به تاخیر افتاده، پرسش های را در این خصوص مطرح کرده بودند.
هفته گذشته یک میلیون دوز واکس کرونا وارد کشور شد و به گفته مقامات هلال احمر قرار است یک میلیون دوز دیگر نیز به کشور برسد.
از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایرنا(اسفند ۹۸) تا کنون ۸۲ هزار و ۸۵۴ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha