سلامت نیوز :مسئول تیم اعزامی جمعیت هلال احمر ایران به سومالی گفت: 3 میلیون و 800 هزار سومالیایی در بی‌غذایی مطلق در این كشور به سر می‌برند.

محمود مظفر در گفت‌وگوی تلفنی با فارس،‌ از موگادیشو سومالی اظهار داشت: بر اساس تخمین‌ها 3 میلیون و 800 هزار سومالیایی در قحطی و بی‌غذایی مطلق به سر می‌برند.

وی به نیازهای غذایی كه به دلیل خشكسالی، نباریدن باران و جنگ داخلی در این كشور صورت پذیرفته است، اشاره كرد و گفت: بر اساس مشاهدات دام‌ها و كشاورزی مردم این كشور به كلی از بین رفته است.

مظفر با بیان اینكه كمبود ویتامین و پروتئین و نبود امكانات بهداشتی و بی‌غذایی از عمده مشكلات مردم قحطی‌زده سومالی به حساب می‌آید، افزود: بیماری‌های كودكان و مادران در این كشور بسیار شیوع پیدا كرده است.

مسئول تیم اعزامی هلال احمر ایران به سومالی همچنین به مشاهدات خود از مردم قحطی‌زده این كشور كه برخی در كمپ‌ها و برخی دیگر در خارج از شهر مستقر شده‌اند، اشاره كرد و گفت: مردمی كه در خانه‌های خود نیز مستقر هستند فقط سقفی برای زنده ماندن دارند و از نظر غذایی با وضعیت بسیار اسفباری مواجه هستند.

مظفر همچنین به كمپ 420 هزار نفری در مرز كنیا و سومالی كه كمیته بین‌المللی صلیب سرخ مشغول ارائه خدمات هستند، اشاره كرد و تصریح كرد: جمعیت‌های هلال احمر از جمله قطر و امارات نیز از امروز به سومالی ورود پیدا كرده‌اند و جمعیت هلال احمر امارات متحده عربی نیز مشغول ارائه خدمات بهداشتی در كمپ‌های مستقر شده است.

وی خاطرنشان كرد: به محض گرفتن مجوز برای ارسال محموله‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر كشورمان زمینه برای ارسال این محموله پس از مذاكرات با مسئولان جمعیت هلال احمر سومالی فراهم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha