مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران از دو برابر شدن مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: تا هفته گذشته ۹۲۰ کودک کار و خیابان جذب شده‌اند.

جذب ۹۲۰ کودک کار و خیابان در بهزیستی تهران/ فقط ۱۲۰ نفر از کودکان جذب شده، ایرانی هستند

سلامت نیوز: مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران از دو برابر شدن مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: تا هفته گذشته ۹۲۰ کودک کار و خیابان جذب شده‌اند.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، امین شاهرخی، مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران با تبریک به آیت الله رییسی گفت: سازمان بهزیستی قشر ضعیفی از جامعه را تحت پوشش خود دارد. تمام تلاش ما درخصوص شفاف سازی درباره اقدامات و خدماتی است که ارایه می دهیم به طور مثال یکی از این موارد موضوع فرزندخواندگی بود که با شکل‌گیری این پروسه در سامانه فرزند خواندگی شکایات در این خصوص کاهش پیدا کرده است. همچنین سامانه مراکز مثبت زندگی در سایت بهزیستی بارگذاری شده که ۲۲۰۰ مرکز سال گذشته افتتاح شده که ۲۰۸ مرکز از این مراکز در استان تهران است.
 
مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: همکاران ما در دفاتر  مثبت زندگی به منازل افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی می روند در گذشته مددجویان باید به مراکز بهزیستی مراجعه می کردند اما با راه اندازی مراکز مثبت زندگی مددکاران ما موظف به سرکشی و بازدید از مددجویان هستند و از صد هزار مددجوی تحت پوشش در استان تهران ۵۰ هزار مورد بازدید تاکنون توسط مددکاران ما در این مراکز انجام شده است. مددکاران باید به طور مستمر شرایط این افراد را جویا شده و همچنین سالانه دو بار از منازل این افراد بازدید می کنند.
 
وی ادامه داد: در بحث کودکان کار با توجه به تکالیف و پیگیری های که صورت گرفته موضوع طرح  جذب کودکان کار تبدیل به یک فرآیند خوبی شده است و شامل مراحل شناسایی، جذب و توانمند سازی خانواده  است.
 
شاهرخی گفت: تاکنون ۹۷۰ کودک کار و خیابان شناسایی و جذب شده اند که ۸۵۰  نفر از اتباع و ۱۲۰ نفر ایرانی هستند و با اداره کل اتباع در خصوص آنها صحبت شده است.
 
وی با بیان اینکه باید ۲۰ درصد حداقل حقوق برای مستمری خانواده های تحت پوشش در نظر گرفته شود، گفت: تاکنون در هیچ دولتی این اتفاق نیفتاده بود، اما در سال۱۴۰۰ این اقدام صورت گرفته است و تقریبا دو و نیم برابر افزایش پیدا کرده است.
 
او در خصوص واکسیناسیون در مراکز نگهداری گفت: ابتدا واکسن آنفولانزا در این مراکز به مددجویان تزریق شد و به ترتیب اولویت ها مراکز معلولان و سالمندان ۱۶۴۹۱ مورد، در مراکز شبه خانواده ۲۹۹۱ مورد و در مراکز پیشگیری نیز ۳۲۲۱ مورد واکسن آنفلوآنزا تزریق شده بود. همچنین به ۶۵ مورد مددجوی بسترگرا و ۶۲۵ مورد به همکاران دارای اولویت ما واکسن آنفلوآنزا تزریق شد.
 
وی درباره تزریق واکسن کرونا گفت: در مرحله اول ۷۷۸۵ مورد در بهزیستی استان تهران، تزریق واکسن کرونا انجام شده و در مرحله دوم نیز تاکنون ۴۵۵۳ مورد تزریق واکسن کرونا در مراکز نگهداری سالمندان و معلولان انجام شده است. امروز واکسن کرونا در بین دانشگاههای علوم پزشکی توزیع شده و تا هفته آینده انشاالله ۹۰ درصد مددجویان ما در مراکز نگهداری معلولان و سالمندان دوز دوم را دریافت خواهند کرد.
 
شاهرخی درباره ساماندهی معتادان متجاهر گفت: ما در مراکز ماده ۱۵ مشکلی نداریم درخصوص ماده ۱۶ نیز هر زمان که این افراد جمع آوری شوند در مراکز ماده ۱۶ نگهداری می کنیم. در برخی مناطق ما مرکز ماده ۱۶ نداریم اما اخیرا در شهر ورامین یک مرکز ماده ۱۶ افتتاح کرده ایم و همچنین مرکز احسان که برای معتادان زخم باز است افتتاح شده و هیچ مشکلی در خصوص نگهداری این افراد نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha