چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
کد خبر: 313535

یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی گفت: سلیاک ناشی از گلوتن بر دستگاه گوارش تاثیر می‌گذارد.

گلوتن بیماری سلیاک را تشدید می‌کند

سلامت نیوز:یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی گفت: سلیاک ناشی از گلوتن بر دستگاه گوارش تاثیر می‌گذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فریبا کوهدانی کارشناس تغذیه و رژیم درمانی  اظهار کرد: عمده‌ترین منبع گلوتن، گندم است. بعضی از افراد نسبت به این ماده حساسیت دارند و در اثر مصرف آن ممکن است دچار علائمی که عمده‌ترین آن علائم گوارشی است، شوند. به همین دلیل در رژیم غذایی این افراد نباید منابع غذایی حاوی گلوتن وجود داشته باشد. 


او افزود: افرادی که به گلوتن آلرژی دارند در صورت مصرف این ماده دچار بیماری سلیاک می‌شوند. این بیماری بیشتر علائم گوارشی دارد و بر اساس شرایط فرد، منابع غذایی حاوی گلوتن باید از رژیم غذاییشان حذف شود. امروزه برای کمک به بیماران سلیاکی محصولات فاقد گلوتن عرضه می‌شود.


او ادامه داد: بعضی از افراد فکر می‌کنند استفاده از محصولات فاقد گلوتن در حفظ سلامتیشان موثر است، اما واقعیت این است که افرادی که چنین حساسیتی ندارند از مواد غذایی فاقد گلوتن مصرف کنند، با این کار از مواد غذایی متنوع حاوی گلوتن محروم می‌مانند.


این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف هر نوع ماده غذایی حاوی آرد گندم مانند نان‌ها، شیرینی ها، ماکارونی، انواع سس‌ها حتی برخی از انواع دسر‌های موجود در بازار باید از رژیم غذایی بیماران سلیاکی حذف شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha