کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت قم گفت: استفاده از ماسک‌های طبی که برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌هایی از جمله کرونا استفاده می‌شود، در هوای آلوده مناسب نیست.

استفاده از ماسک‌های طبی در هوای آلوده مناسب نیست

سلامت نیوز: کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت قم گفت: استفاده از ماسک‌های طبی که برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌هایی از جمله کرونا استفاده می‌شود، در هوای آلوده مناسب نیست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محمدتقی دبیری، افزود: ماسک‌های FFP۲ و ماسک N۹۵ مناسب استفاده در شرایط آلودگی هوا برای افراد سالم است و بیماران تنفسی و قلبی نیز باید قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنند.


وی اضافه کرد: خارج نشدن از منزل بهترین راهکار سالم ماندن در شرایط آلودگی هواست و اگر افراد ناگزیر به خروج از منزل بودید، حتما باید از ماسک‌های مخصوص آلودگی هوا استفاده کنید.


وی ادامه داد: استفاده از شیر و لبنیات کم‌چرب، میوه و سبزیجات و مایعات به‌ویژه آب در روزهای آلوده باید افزایش یابد تا ایمنی بدن بهبود یابد و خروج املاح و ذرات آلوده از بدن تسهیل شود.


دبیری تصریح کرد: عرضه‌کنندگان مواد غذایی آماده مصرف به‌ویژه آجیل و خشکبار از قرار دادن این مواد در بیرون از مغازه خودداری کنند، زیرا در شرایط هوای ناسالم گردوغبار مواد غذایی را آلوده می‌کند.


وی با بیان این‌که شاخص IQA نشان‌دهنده میزان آلودگی هواست، افزود: روز گذشته شاخص آلودگی هوا ۱۶۱ بود که استان را در شرایط ناسالم قرار داد و هیچ گروه سنی به‌ویژه بیماران نباید از منزل خارج می‌شدند.


وی با بیان این‌که امروز این شاخص بهبود یافته است، اضافه کرد: در فصل زمستان آلودگی‌های شیمیایی افزایش می‌یابد و در فصل تابستان ذرات معلق بیشترین نقش را در آلودگی هوا دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha