پنجشنبه ۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 313590

به طور کلی می‌ت توان گفت زمانی که فک فضای کافی برای رشد دندان‌ها را نداشته باشد. بنابراین دندان ها در جای درست قرار نمی گیرد و باعث ایجاد ناهنجاری ها و مشکلاتی می شود که با استفاده از ارتودنسی دندان قابل درمان است. البته قیمت این روش با توجه به نوع ارتودنسی و فاکتور های دیگر تعیین می شود.

قیمت ارتودنسی دندان

سلامت نیوز: به طور کلی می‌ت توان گفت زمانی که فک فضای کافی برای رشد دندان‌ها را نداشته باشد. بنابراین دندان ها در جای درست قرار نمی گیرد و باعث ایجاد ناهنجاری ها و مشکلاتی می شود که با استفاده از ارتودنسی دندان قابل درمان است. البته قیمت این روش با توجه به نوع ارتودنسی و فاکتور های دیگر تعیین می شود.

معمولاً داشتن دندان های زیبا و مرتب در نظر دیگران نسبت به ما تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر شما نیز تصور می کنید داشتن دندان های نامرتب باعث کاهش زیبایی چهره تان شده است و در فکر انجام ارتودنسی هستید حتما به یک پزشک مجرب و متخصص در این زمینه مراجعه نمایید. همچنین در مورد نحوه انجام کار و قیمت ارتودنسی دندان اطلاعات کافی داشته باشید. در ادامه این مطلب در مورد هزینه ارتودنسی فک بالا یا پایین توضیحاتی ارائه شده است

قیمت ارتودنسی دندان:

ارتودنسی دندان برای فک بالا و پایین به صورت همزمان به صورت جداگانه انجام می شود، که قیمت ارتودنسی دندان برای برای افراد مختلف، متفاوت می باشد. و اگر انجام ارتودنسی تنها در یک فک صورت بگیرد هزینه کمتری خواهد داشت.

در واقع نمی توان یک قیمت ثابت برای ارتودنسی دندان ارائه داد. زیرا فاکتور های گوناگونی در تعیین هزینه ها تاثیرگذار هستند.‌ مثلاً نوع ارتودنسی مورد استفاده، طول درمان، نحوه انجام کار، استفاده از دستگاه ها و تجهیزات مختلف و... هر کدام به صورت های مختلف بر روی هزینه های مربوط به ارتودنسی دندان تاثیر گذار می باشند.

تاثیر قیمت ارتودنسی دندان در تصمیم گیری بیمار:

بسیاری از افراد برای تصمیم گیری جهت درمان با ارتودنسی به قیمت آن فکر می‌ کنند و اگر هزینه های تعیین شده برای این کار به نظر بالا بیاید ممکن است شخص از انجام آن منصرف شود.

اما اگر فواید و نتیجه کار را در نظر بگیرند متوجه خواهند شد که ارزش بالایی خواهد داشت زیرا باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان ها شده و هزینه های بعدی ترمیم دندان را برای فرد در پی نخواهد داشت. همچنین برای راحتی بیماران هزینه های ارتودنسی دندان به صورت قسطی پرداخت می شود تا آن ها فشار کمتری را احساس کنند.

چه عواملی بر قیمت ارتودنسی دندان تاثیرگذار است؟

فاکتورهای مختلفی برای قیمت ارتودنسی دندان تاثیر گذار می باشد. و شما می‌ توانید با دانستن این عوامل قیمت این کار را به دست آورید. مهم ترین فاکتور ها عبارت است از:

• سن بیمار

• میزان مشکلات دندان ها

• مدت زمانی لازم برای درمان

• نوعی وسایلی که برای دندان به کار رفته است به خصوص نوع سیم مورد استفاده

• نوع بیمه درمانی

• تخصص و تجربه دندانپزشک

• محدوده جغرافیایی که کلینیک در آن قرار دارد.

انواع روش های ارتودنسی دندان و قیمت مربوط به آن:

روش های مختلف ارتودنسی و تجهیزات مورد استفاده برای انجام این کار در تعیین هزینه ها موثر می باشند. که در ادامه انواع روش های ارتودنسی دندان و قیمت های مربوط به آن توضیح داده خواهد شد:

روش های مختلف اورتودنسی دندان

ارتودنسی ثابت:

این روش که با استفاده از بریس های معمولی انجام می شود. تقریباً برای هر فک هزینه ایی حدود ۴ تا ۵ میلیون خواهد داشت. در صورتی که ارتودنسی دندان برای فک بالا و پایین انجام شود تقریباً ۸ تا ۱۰ میلیون خواهد شد.

ارتودنسی نامرئی به روش براکت های سرامیکی:

استفاده از براکت های سرامیکی به دلیل استفاده از پلاک های شفاف محبوبیت بسیار بالایی دارد. و معمولاً بزرگسالان تمایل بیشتری به استفاده از ارتودنسی نامرئی با براکت های سرامیکی خواهند داشت‌. هزینه ارتودنسی نامرئی بالاتر از ارتودنسی ثابت می باشد و تقریباً برای هر فک حدود ۷ میلیون تومان نیاز است‌.

ارتودنسی دیمون:

برای انجام ارتودنسی دیمون از بریس های سِلف لایتینگ استفاده می شود و به عنوان بهترین روش جهت درمان ناهماهنگی های مربوط به دندان می باشد. و در کمترین زمان و راحت ترین شکل ممکن باعث صاف شدن دندان ها می گردد. اما هزینه آن تقریباً چند میلیون تومان بیشتر از ارتودنسی ثابت می باشد. و برای هر یک از فک ها حدود ۱۰ میلیون تومان باید هزینه کرد.

ارتودنسی لینگوال:

یکی از پیچیده ترین روش هایی که برای مرتب کردن دندان ها با استفاده از ارتودنسی انجام می شود ارتودنسی دندان به روش لینگوال می باشد. در این روش سیم ها و تجهیزات مورد استفاده در پشت دندان نصب خواهد شد. و به دلیل پیچیدگی و سختی که برای نصب آن وجود دارد هزینه بالاتری نیز خواهد داشت. و معمولاً برای هر فک هزینه بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان را خواهد داشت.

ارتودنسی اینویزیلاین:

ارتودنسی دندان به روش اینویزیلاین نیز یکی دیگر از روش های نامرئی می باشد که برای انجام این کار از پلاک های شفاف و متحرک استفاده می شود. که به آن ارتودنسی متحرک نیز گفته می‌ شود. و از پر طرفدار ترین و مشهور ترین نوع ارتودنسی نامرئی می باشد.

همچنین می توان گفت که گران ترین نوع ارتودنسی دندان به حساب می‌ آید که هزینه متوسط ارتودنسی اینویزیلاین برای هر فرد ۱۸ میلیون تومان می باشد.

قیمت ارتودنسی دندان با استفاده از بیمه:

معمولاً بیمه‌ ها برای مشکلات پزشکی و درمانی مورد استفاده قرار می گیرند. و به دلیل این که ارتودنسی دندان به عنوان یک روش زیبایی شناخته شده است مورد تایید بیمه قرار نمی گیرد. و تنها در صورتی که مشکلات فک بسیار زیاد باشد و نیاز به جراحی وجود داشته باشد در صورتی که شخص دارای بیمه تکمیلی باشد هزینه آن پرداخت خواهد شد.

برای یافتن بهترین متخصص ارتودنسی در اصفهان شاید نیاز به صرف زمان زیادی داشته باشید اما ما می توانیم یکی از بهترین متخصصین ارتودنسی اصفهان را به شما معرفی کنیم دکتر محمد علی ناصری متخصص ارتودنسی که راه های ارتباطی ایشان در زیر درج شده است.

راه های ارتباط :

www.drmohammadnaseri.com

09130211313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha