جانشین رئیس پلیس راهور گفت: در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران، هماهنگی که باید توسط بخش مربوطه برای سفر برون‌شهری انجام می‌شد، صورت نگرفت.

پلیس راهور: هماهنگی لازم برای سفر برون‌شهری اتوبوس حامل خبرنگاران انجام نشده بود

سلامت نیوز: جانشین رئیس پلیس راهور گفت: در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران، هماهنگی که باید توسط بخش مربوطه برای سفر برون‌شهری انجام می‌شد، صورت نگرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم؛ سردار تیمور حسینی در پاسخ به این سؤال که چه دستگاه‌هایی در قبال ایمن بودن وسایل‌نقلیه عمومی مسؤل هستند، اظهار کرد: ناوگان عمومی مسافر، یکی از بخشهای بسیار بسیار حساس است که معمولاً پلیس با دقت و وسواس هرچه تمام‌تر سعی بر کنترل این بخش دارد.

جانشین رئیس پلیس راهور افزود: به دلایل مختلف، مدتی است که نسبت به نوسازی این ناوگان (ناوگان عمومی مسافر) عقب‌ماندگی داریم که حتماً باید از طریق دستگاه ذی‌ربط بحث نوسازی به جد در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: سعی بر استفاده از تمام ظرفیتها داریم تا در زمان انجام سرویسها و سفر توسط اتوبوسها، نظارت و کنترل لازم را داشته باشیم همچنین شرایط رانندگی نیز باید مدنظر قرار گیرد البته بعضاً راننده نیز به دلیل بی‌موالاتی، از اقداماتی که باید انجام شود، استنکاف می‌کند.

این مقام انتظامی ادامه داد: دستگاه‌های متولی درباره ترددهای جاده‌ای از جمله سازمان راهداری و پلیس، باید تسهیلات را در انجام اقدامات مختلف مهیا و سهم و نقش خود را ایفا کنند.

حسینی در پاسخ به این سؤال که در دو حادثه اخیر واژگونی اتوبوس خبرنگاران و سربازان، تا چه میزان کنترل کیفی صورت گرفته بود، گفت: نمی‌گویم اقدامات صورت گرفته، کیفیت لازم را داره بوده اما بررسی‌‌های ما نشان می‌دهد که کنترلهایی که باید در زمان سفر انجام می‌شد، صورت گرفته است.

جانشین رئیس پلیس راهور بیان کرد: در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران، هماهنگی که باید توسط بخش مربوطه برای سفر برون‌شهری انجام می‌شد، صورت نگرفت البته باید درباره علل وقوع این حادثه و اقداماتی که باید توسط بخشهای ذی‌ربط انجام می‌شد، کارشناسی و بررسی بیشتری صورت گیرد که مسلتزم فرصتی یکی، دو روزه است و تا شنبه یا یکشنبه، نتیجه‌گیری و جمع‌بندی بسیار دقیق درباره علل وقوع این حادثه‌ها ارائه می‌شود.

لازم به ذکر است، در 24 ساعت گذشته، دو اتوبوس حامل خبرنگاران و سربازمعلمها، در استان آذربایجان غربی و یزد واژگون شدند.

در حادثه نخست، بعدازظهر روز گذشته (دوم تیر) اتوبوس حامل خبرنگاران و کارکنان سازمان محیط زیست در محور ارومیه ـ نقده به دره سقوط کرد که متأسفانه بر اثر این حادثه دو خبرنگار جان باختند و 21 نفر نیز مصدوم شدند.

در حادثه بعدی نیز صبح امروز، واژگونی اتوبوس حامل سرباز معلمها در میدان ورودی دهستان "دهشیر" از توابع شهرستان تفت، منجر به فوت پنج سرباز شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha