وزش باد نسبتا شدید در بخش‌هایی از استان تهران و تداوم کیفیت هوای قابل قبول در پایتخت طی امروز(۷ تیر) دور از انتظار نخواهد بود. بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی چهار روز آینده وضعیت جوی استان تهران، آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در ساعات بعدازظهر همراه با افزایش ابر و در برخی نقاط به‌ویژه بخش‌های جنوبی و غربی استان گاهی با وزش باد نسیتا شدید و در ارتفاعات استان با رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد نسبتا شدید در تهران/ کیفیت هوای پایتخت در محدوده قابل قبول

سلامت نیوز:وزش باد نسبتا شدید در بخش‌هایی از استان تهران و تداوم کیفیت هوای قابل قبول در پایتخت طی امروز(۷ تیر) دور از انتظار نخواهد بود. بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی چهار روز آینده وضعیت جوی استان تهران، آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در ساعات بعدازظهر همراه با افزایش ابر و در برخی نقاط به‌ویژه بخش‌های جنوبی و غربی استان گاهی با وزش باد نسیتا شدید و در ارتفاعات استان با رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.  


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که صبح امروز (۷ تیر ماه) وزش باد مؤثر از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت.


حاکمیت جو ناپایدار طی روز همراه با وزش باد مؤثر پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد. بااین حال، احتمال تولید و تجمع آلاینده «ازن» در ساعات بعدازظهر، کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق را به همراه خواهد داشت. با تداوم وزش باد تا اواخر وقت پراکندگی آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.


این وضعیت جوی تا صبح فردا (۸ تیر ماه) ادامه خواهد یافت و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت. ناپایداری جوی همراه با وزش باد مؤثر طی روز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد کرد، هرچند با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر بر غلظت این آلاینده افزوده می‌شود و کیفیت هوا در برخی مناطق کاهش پیدا خواهد کرد.


شرایط مساعد جوی تا ساعات پایانی فردا (۸ تیر ماه) استمرار خواهد داشت و باعث کاهش غلظت ذرات معلق می‌شود بنابراین برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.


آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۹۲ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۸ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha