فصل، فصل آلبالو است. این میوه ترش و ریز و خوشمزه، مورد دلخواه بسیاری افراد است؛ به‌ویژه آنهایی که علاقه ویژه‌ای به خوراکی‌های ترش دارند. آنهایی که علاقه به مربا دارند، دست به کار درست کردن مربا و بعد هم آلبالوپلو، پای آلبالو، کیک و... با مربا یا خود آلبالو می‌شوند. اما بهترین روش مصرف آلبالو، تازه آن است به این دلیل که تازه آن دارای خواص بی‌شماری است.

ترش و درمانگر

سلامت نیوز: فصل، فصل آلبالو است. این میوه ترش و ریز و خوشمزه، مورد دلخواه بسیاری افراد است؛ به‌ویژه آنهایی که علاقه ویژه‌ای به خوراکی‌های ترش دارند. آنهایی که علاقه به مربا دارند، دست به کار درست کردن مربا و بعد هم آلبالوپلو، پای آلبالو، کیک و... با مربا یا خود آلبالو می‌شوند. اما بهترین روش مصرف آلبالو، تازه آن است به این دلیل که تازه آن دارای خواص بی‌شماری است.

میوه‌ای که مسکن است
به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، آلبالو، خاصیتی شبیه «استامینوفن» و «ایبوپروفن» دارد. ترکیب‌های آلبالو باعث توقت فعالیت آنزیم «سیکلواکسیژناز» می‌شود. این آنزیم عامل اصلی ایجاد درد و التهاب است. بنابراین این‌بار اگر دچار سردرد شدید، به جای مسکن، کمی آلبالو مصرف کنید.
 
غلظت را بکاهید
بعضی افراد غلظت خون بالایی دارند. گرمای هوا و کاهش آب بدن می‌تواند باعث تشدید این عارضه شود. برای کاهش غلظت خون و تأمین آب بدن، آلبالو یا آب آلبالوی تازه، شفای این مشکل است. بنابراین اگر غلظت خون شما بالاست، در فصل تابستان روزانه یک فنجان آلبالوی تازه مصرف کنید.


در 100 گرم چه خبر است؟
آلبالو ویژگی‌های غذایی بی‌شمار و فراوانی دارد. مقدار ترکیب‌ها در 100 گرم آلبالو سنجیده شده است. مقدار کالری 100 گرم آلبالو حاوی 50 کالری انرژی است. کلسترول و چربی آن صفر است و میزان سدیم آن 3 میلی‌گرم است. مقدار هیدرات‌‌کربن آن 12.8 گرم، کلسیم 16 میلی‌گرم و پروتئین آن یک گرم است.
 
رنگ سرخ درمانگر
رنگ آلبالو نشان می‌دهد که این میوه حاوی آنتی‌اکسیدان «آنتوسیانین»، «کورستین»، «کامپفرول» و «کلوروژنیک اسید» است. آنتی‌اکسیدان‌ها باعث ارتقاء عملکرد سیستم ایمنی بدن شده و بدن را در مقابل ابتلا به بیماری‌ها مقاوم می‌کنند. آنتی‌اکسیدان‌ها همچنین با از بین بردن رادیکال‌های آزاد ایجاد شده در بدن، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند.
 
کبدی که چرب نیست
در افراد مبتلا به کبد چرب، مصرف روزانه آب آلبالو یا یک فنجان آلبالوی تازه به درمان کبد چرب کمک می‌کند. علاوه بر این آلبالو دارای ترکیبی به‌نام «کورستین» است. این ترکیب یکی از تأثیرگذارترین آنتی‌اکسیدان‌هاست که باعث کاهش چربی خون می‌شود.
 
عطسه را درمان می‌کند
آلبالو طبعی ترش دارد و این نشان می‌دهد که این میوه سرشار از ویتامین (C) است. در این شرایط که هر عطسه‌ای هراس ابتلا به کروناست؛ با مصرف مقدار کافی آلبالوی تازه یا آب آلبالو، مقدار ویتامین (C) بدن را افزایش دهید تا خطر حمله ویروس‌ها به بدن را بکاهید.
 
سنگ‌ها و فشار را می‌شکند
آلبالو، مُدِر است. بنابراین مصرف آلبالو باعث افزایش میزان ادرار، پاکسازی و سم‌زدایی و دفع سنگ‌‌‌کلیه‌‌ها می‌شود. علاوه بر این پتاسیم موجود در آلبالو باعث تنظیم و کاهش فشار خون شده و برای افراد مبتلا به فشار خون بالا مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha