نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت لایحه دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنششتگان تأمین اجتماعی توضیح داد.

آخرین وضعیت دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنششتگان تأمین اجتماعی

سلامت نیوز: نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت لایحه دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنششتگان تأمین اجتماعی توضیح داد.

به گزارش سلامت نیوز، علی کریمی فیروزجایی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اهمیت متناسب‌سازی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: به موازات دولت و مجلس موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در یک سال گذشته مطرح شد و در مجلس در قالب طرحی به این موضوع پرداخته شده است.

وی تصریح کرد: برهمین اساس نمایندگان مجلس  در قالب طرحی به موضوع همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پرداخته‌اند اما با توجه به اصل 75 که تأکید شده است این گونه طرح‌ها بار مالی دارد باید لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس ارسال شود.

کریمی فیروزجایی اضافه کرد: البته دولت دیرهنگام لایحه‌ای را طی دو هفته گذشته به صورت دو فوریتی آماده کرده است که بنابر اعلام آقای نوبخت قرار است این لایحه در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اجرای مستمر متناسب‌سازی نیازمند به لایحه اشاره شده هستیم چرا که با توجه به بار مالی متناسب‌سازی مجلس نمی‌تواند به صورت طرح این موضوع را تصویب کند.

وی اضافه کرد: در لایحه بودجه 1400 اعتباراتی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پیش‌بینی شده است و امیدواریم طی روزهای آینده این لایحه از سوی دولت در اختیار مجلس قرار بگیرد.

کریمی فیروزجایی خاطرنشان کرد: امکان دارد این لایحه از سوی دولت دوازدهم به مجلس ارائه شود و در نهایت در دولت بعدی اجرا شود و در این لایحه به دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و تامین بار مالی آن اشاره شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha