پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 313988

پیاده‌روی اگر به طور منظم انجام شود، به طور قطع تاثیر بسیاری بر سلامت از جمله تقویت قلب و پیشگیری از زوال عقل می‌گذارد ساده ترین و آسان ترین ورزش برای بدن پیاده روی است. این نوع ورزش برای هر سن با هر توانایی و وضعیت جسمی مناسب است

پیاده روی چه مزیت هایی دارد؟

سلامت نیوز:پیاده‌روی اگر به طور منظم انجام شود، به طور قطع تاثیر بسیاری بر سلامت از جمله تقویت قلب و پیشگیری از زوال عقل می‌گذارد ساده ترین و آسان ترین ورزش برای بدن پیاده روی است. این نوع ورزش برای هر سن با هر توانایی و وضعیت جسمی مناسب است


به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا؛ پیاده روی منظم باعث کاهش خطرات ناراحتی قلبی، سکته، کاهش سطح LDL (کلسترول بد) و افزایش سطح HDL (کلسترول خوب) می شود و به کنترل فشار خون کمک می کند. در واقع هر فعالیتی که ضربان قلب شما را بالا ببرد و تلمبه زنی خون در قلب تان را بیشتر کند، فعالیتی برای قلب و سیستم گردش خون شما هم محسوب می‌شود.

کاهش خطر ابتلا به بعضی از بیماری ها
داشتن پیاده روی منظم، علاوه بر کاهش ناراحتی قلبی، خطر ابتلا به دیابت نوع 2، تنگی نفس و سرطان را کاهش می دهد. دانشمندان ۳ هزار تا 7500 گام در روز را برای درمان دیابت نوع 2 توصیه و پیشنهاد می کنند فرد کمتر بنشیند و فعال تر باشد. هر روز راه رفتن می تواند به کنترل سطح قند خون و پیشگیری از دیابت نوع 2 کمک کند.


کنترل وزن
اگر شما سعی می کنید کاهش وزن داشته باشید، نیاز به سوزاندن 600 کالری در روز دارید یعنی بیشتر از آن چیزی که در روز می خورید و پیاده روی ساده ترین روش برای سوزاندن این کالری است. فردی که 60 کیلوگرم وزن دارد، 75 کالری با قدم زدن تند در مدت 30 دقیقه می سوزاند. هرچه قدم زدن سریع‌تر باشد کالری بیشتری می‌سوزانید. پیاده‌روی عضلات را سفت‌تر و متابولیسم را سریع‌تر می‌کند.


پیشگیری از زوال عقل
داشتن فعالیت جسمی، تاثیراتی بر کارکرد مغز دارد و ورزش منظم خطر زوال عقل را کاهش می دهد و به بهبود حافظه کمک می‌کند.


کاهش پوکی استخوان
پیاده روی استخوان ها را تقویت می کند و تراکم آن ها را افزایش می دهد. این نوع ورزش برای زنان که بیشتر در معرض خطر پوکی استخوان هستند بسیار مناسب است و در حفظ سلامتی استخوان نقش مهمی دارد و به پیشگیری از تورم مفاصل کمک می‌کند.
با افزایش سن، استخوان‌ها ضعیف‌تر می شود و پیاده روی منظم به تقویت و استحکام استخوان‌ها کمک می کند.


پاها را سفت و محکم می کند
پیاده روی مناسب می تواند به تقویت و خوش فرم بودن پاها کمک کند. نوع راه رفتن اهمیت زیادی دارد.


افزایش میزان ویتامین D
اگر پیاده روی شما در بیرون و در روز روشن باشد، ذخایر ویتامین D بدن تان را افزایش خواهید داد.چنان چه این مواد مغذی از طریق غذا به بدن نرسد، می توانید از طریق قرار گرفتن در معرض نور آفتاب آن را به دست بیاورید.


ایجاد روحیه شاد و انرژی بخش
مطالعات نشان داده ورزش منظم، به اندازه داروهای ضد افسردگی موثر است. زمانی که فرد ورزش می کند هورمون اندورفین در بدنش ترشح می شود و فرد احساس نشاط می کند، نگرانی و استرس را کاهش می دهد و اگر این فعالیت ورزشی به صورت گروهی باشد، منجر به دور کردن احساس تنهایی و منزوی بودن می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha