موج گرما روز جمعه در مرکز کانادا ادامه یافت و علاوه بر بریتیش کلمبیا، هشدارهای موج گرما برای استان‌های آلبرتا، ساسکاچوان، منیتوبا و همچنین بخش از سرزمین‌های شمال غربی و شمال انتاریو صادر شده است.

موج گرما در کانادا/ ۷۱۹ «مرگ غیرمنتظره» در یک استان

سلامت نیوز: موج گرما روز جمعه در مرکز کانادا ادامه یافت و علاوه بر بریتیش کلمبیا، هشدارهای موج گرما برای استان‌های آلبرتا، ساسکاچوان، منیتوبا و همچنین بخش از سرزمین‌های شمال غربی و شمال انتاریو صادر شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از یورونیوز، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا اعلام کرد که اتاوا در حال آماده‌ شدن برای ارسال نیروهای کمکی به استان بریتیش کلمبیا است چراکه صدها مورد آتش‌سوزی به موج گرمای بی‌سابقه در غرب کانادا و ایالات متحده آمریکا اضافه شده است.

طبق آخرین اطلاعات ۱۵۲ مورد آتش‌سوزی در این استان همچنان در جریان است که ۸۹ مورد آن در دو روز گذشته رخ داده است.

جاستین ترود در یک نشست خبری قول بازسازی داد و گفت که دولت برای کمک به بریتیش کلمبیا آماده است.
روستای لیتون در حدود ۲۵۰ کیلومتری شمال شرقی ونکوور رکورد گرمای ۴۹.۶ درجه سانتیگراد را ثبت کرد اما همزمان ۹۰ درصد این روستا بر اثر آتش سوزی سوخت. ۲۵۰ نفر از ساکنان، این روستا را بسیار سریع تخلیه کردند.
پزشکی قانونی استان بریتیش کلمبیا اواخر روز جمعه از «تعداد بی‌سابقه» مرگ و میر خبر داد. طبق این گزارش بین تاریخ جمعه هفته پیش تا پنجشنبه گذشته ۷۱۹ مرگ در این استان ثبت شده است که سه برابر بیشتر از میانگین مرگ و میر ثبت شده در زمان‌های عادی است.
 
لیزا لاپوینت، از مقام‌های پزشکی قانونی استان در بیانیه‌ای گفت: «شرایط آب‌وهوایی که بریتیش کلمبیا طی هفته گذشته تجربه کرده است عامل مهمی در افزایش شمار مرگ و میرها است.» وی این میزان از مرگ و میرها را «ناگهانی و غیرمنتظره» توصیف کرد.
 
موج گرما روز جمعه در مرکز کانادا ادامه یافت و علاوه بر بریتیش کلمبیا، هشدارهای موج گرما برای استان‌های آلبرتا، ساسکاچوان، منیتوبا و همچنین بخش از سرزمین‌های شمال غربی و شمال انتاریو صادر شده است.
 
سازمان محیط زیست کانادا، اواخر روز جمعه پیش‌بینی کرد که گرمای هوا در دور روز آینده همچنان در بریتیش کمبیا ادامه داشته باشد.
 
موج گرما در آمریکا نیز قربانی گرفت
 
ایالت‌های واشنگتن و اورگن در آن سوی مرزهای کانادا نیز شاهد موج گرمای بی‌سابقه در این هفته بودند. مقام‌های ایالت اورگن آمریکا روز جمعه اعلام کردند که شمار قربانیان گرما در این ایالت به دست‌کم ۹۵ نفر رسیده است. مقام‌های ایالتی واشنگتن نیز ۳۰ مورد مرگ و میر مرتبط با موج گرما در این ایالت را اعلام کردند.
 
استیو میچل، مدیر بخش فوریت‌های پزشکی در سیاتل گفت: «فکر می‌کنم با گذشت زمان، متوجه می‌شویم که این تعداد در حال افزایش است.»
 
در شهر سیال رکورد گرمای ۴۲ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha