بعضی از انواع سوخاری‌ها مانند بال و کتف سوخاری، میگو و حتی ماهی سوخاری خودشان به عنوان یک وعده غذای کامل و سبک پیشنهاد می‌شوند و بعضی دیگر از انواع سوخاری‌ها مانند پیاز، قارچ و دیگر سبزیجات سوخاری شده دورچین خوبی برای سرو در کنارغذاهای گوشتی هستند. ما تصمیم داریم در این مقاله چند نوع سوخاری خوشمزه را که هم به عنوان پیش‌غذا و هم به عنوان دورچین در کنار انواع غذاهای گوشتی کاربرد دارند به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

پیشنهاد چند سوخاری خوشمزه به عنوان پیش‌غذا بر سر میز پذیرایی

سلامت نیوز: وقتی که تکلیف غذای اصلی در پذیرایی از میهمانان مشخص می‌شود تازه به فکر این می‌افتیم که چطور رنگ و لعاب سفره غذا را بیشتر کنیم و بدون زحمت زیاد تنوع غذایی برای پذیرایی از مهمان را بالا ببریم. اینجاست که پای پیش‌غذاهای خوشمزه به میان می‌آید اما کدام پیش‌غذا از همه بی‌دردسرتر است و در مقابل طیف وسیعی از ذائقه‌ها را در بر می‌گیرد؟ اگر نظر ما را بخواهید می‌گوییم انواع سوخاری یکی از بی‌دردسرترین و خوش‌خوراک‌ترین پیش‌غذاهایی هستند که می‌توانید برای بالا بردن رنگ و لعاب سفره به سراغشان بروید.

بعضی از انواع سوخاری‌ها مانند بال و کتف سوخاری، میگو و حتی ماهی سوخاری خودشان به عنوان یک وعده غذای کامل و سبک پیشنهاد می‌شوند و بعضی دیگر از انواع سوخاری‌ها مانند پیاز، قارچ و دیگر سبزیجات سوخاری شده دورچین خوبی برای سرو در کنارغذاهای گوشتی هستند. ما تصمیم داریم در این مقاله چند نوع سوخاری خوشمزه را که هم به عنوان پیش‌غذا و هم به عنوان دورچین در کنار انواع غذاهای گوشتی کاربرد دارند به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

میگو سوخاری یک پیش‌غذای سبک و خوشمزه

اگر به دنبال یک پیش‌غذای جذاب و متفاوت می‌گردید، ما میگو سوخاری را به شما پیشنهاد می‌کنیم. همان‌طور که میدانید میگو یک غذای خوشمزه دریایی است که می‌توان آن را به روش‌های متفاوتی آماده کرد؛ اما در میان تمام دستورهای طبخ میگو، تهیه آن به شکل میگو پلو، میگو دوپیازه و مدل سوخاری شده آن از بهترین شیوه‌های پخت این غذای دریایی هستند. حالا اگر قصدتان از پخت میگو آماده کردن آن به عنوان یک پیش‌غذای خوشمزه یا یک وعده غذای سبک در کنار وعده اصلی باشد باید به سراغ فرم سوخاری شده آن بروید. طرز تهیه میگو به شیوه سوخاری شده بسیار ساده است و آماده کردنش به زمان زیادی احتیاج ندارد.

این سوخاری جذاب به خاطر طعم دریایی، تفاوت فاحشی با دیگر انواع سوخاری دارد، همین باعث شده تا امتحان آن برای اولین بار به یک چالش جالب تبدیل شود. اگر میدانید که مهمانان شما تابه‌حال این غذای خوشمزه را امتحان نکرده‌اند پیشنهاد می‌کنیم این بار حتماً با درست کردن میگو سوخاری آن‌ها را به این چالش خوشمزه دعوت کنید.

میگو سوخاری

بال و کتف سوخاری با طعم تند اسپایسی

بال و کتف سوخاری طعم آشنایی برای اکثر ماست؛ اما چند نفر از ما طعم بال و کتف اسپایسی شده را چشیده‌ایم؟ یکی دیگر از پیش‌غذاهای متفاوت و خوشمزه‌ای که می‌توانید برای مهمانان خود آماده کنید مرغ سوخاری اسپایسی است. این پیش‌غذا که معمولاً با قسمت بال و کتف مرغ آماده می‌شود طعم تند و دودی مانندی دارد که به همین دلیل به آن سوخاری اسپایسی می‌گویند. در واقع اسپایسی کردن به نوعی از طعم دار کردن گوشت گفته می‌شود که فلفل در آن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. بد نیست این نکته را هم متذکر شویم که اگر احساس می‌کنید ذائقه مهمانانتان با طعم تند اسپایسی جور نیست از درست کردن کتف و بال سوخاری با این روش صرف‌نظر کرده و آن را به همان روش عادی و معمولی آماده کنید.

وقتی قرار است بال و کتف سوخاری را با همان دستور عادی و معمول آماده کنیم بال‌ها را به ترکیبی از آرد، نمک و فلفل سیاه آغشته و در روغن سرخ می‌کنیم؛ اما در تهیه بال و کتف سوخاری اسپایسی ادویه‌جات بیشتری به ترکیب آرد و نمک اضافه می‌شوند که طعم سوخاری را به کل تغییر می‌دهد. این دستور ویژه در طرز تهیه بال و کتف سوخاری برای افرادی که از طعم و عطر فلفل در غذا لذت می‌برند به گزینه بسیار مناسبی به عنوان پیش‌غذا تبدیل شده است.

جوجه چینی یک سوخاری متفاوت

جوجه چینی را همگی به عنوان یک پیش‌غذا یا فینگرفود می‌شناسند، شاید با توجه به اسمش فکر کنید که به جای یک سوخاری خوشمزه قرار است یکی از غذاهای عجیب‌وغریب آسیای شرقی را به عنوان پیش‌غذا آماده کنید، اما خیر این‌طور نیست. شما در تهیه جوجه چینی با نوعی مرغ سوخاری شده روبرو هستید که علاوه بر طعم بسیار عالی ظاهر پفکی و بامزه‌ای هم دارد.

جوجه چینی

در این غذا مرغ بافت بسیار نرم و آبداری دارد و در مقابل لایه رویی مرغ که تحت عنوان خمیر بنیه شناخته می‌شود به دلیل سرخ شدن در روغن داغ حالت بسیار ترد و شکننده‌ای به خود گرفته است. این غذا را معمولاً به عنوان پیش‌غذا یا دورچین به همراه سس خوش‌طعم و بی‌نظیر تارتار سرو می‌کنند. توصیه می‌کنیم اگر تصمیمتان برای تهیه جوجه چینی قطعی است حتماً پیش از آن به دنبال دستور تهیه سس تارتار باشید که چشیدن طعم واقعی جوجه چینی بدون این سس مخصوص تقریبا غیرممکن است.

جوجه چینی آسان

ماهی سوخاری شده یک انتخاب دریایی دیگر

یکی دیگر از سوخاری‌های خوشمزه دریایی ماهی سوخاری شده است. ما معمولاً بدون اینکه خودمان بدانیم ماهی را به شکل سوخاری شده مصرف می‌کنیم. با این روش که ابتدا ماهی را در مخلوطی از آرد، زردچوبه و نمک می‌غلتانیم و سپس داخل روغن سرخ می‌کنیم. حالا اگر بخواهید ماهی شباهت بیشتری به انواع سوخاری داشته باشد کافیست تا مرحله نخست را دو بار تکرار کنید؛ یعنی پس از اینکه ماهی را برای اولین بار در آرد غلتاندید به تخم‌مرغ آغشته کرده و بار دیگر داخل مخلوط آرد و ادویه قرار دهید. در نهایت ماهی را داخل روغن داغ سرخ کنید.

توصیه می‌کنیم برای تهیه ماهی سوخاری به عنوان پیش‌غذا از انواع ماهی بدون استخوان استفاده کنید تا خوردنش راحت‌تر باشد.

قارچ و پیاز سوخاری یک ترکیب ویژه در کنارغذاهای فست فودی

اگر بگوییم بعد از مرغ سوخاری، قارچ سوخاری محبوب‌ترین غذای سوخاری شده است، اغراق نکرده‌ایم. خصوصاً برای کسانی که گیاه‌خوار هستند و یا به دنبال نوعی رژیم کاهش وزن از خوردن غذاهای پروتئینی خودداری می‌کنند. از این‌ها گذشته قارچ و پیاز سوخاری با توجه به ادویه‌هایی که در آرد سوخاری آن‌ها استفاده می‌شود دو مورد از خوش‌طعم‌ترین سوخاری‌هایی هستند که به عنوان دورچین در کنارغذاهای گوشتی و فست فودی سرو می‌شوند.

اگر مهمان دارید و غذای اصلی شما یک غذای فست فودی مانند ساندویچ یا پیتزاست بهتر است به جای سیب‌زمینی سرخ شده برای پیش‌غذا به سراغ قارچ یا پیاز سوخاری شده بروید و مهمانانتان را در لذت خوردن این پیش‌غذای سبک با یک لایه کرانچی شده و پر ادویه سهیم کنید.

قارچ سوخاری

سبزیجات و صیفی‌جات سوخاری

حالا اگر غذای اصلی برای یک پرس چلو کباب سلطانی بود آن وقت تکلیف پیش‌غذا چیست؟ همان‌طور که میدانید انواع کباب ایرانی با پلو سرو می‌شوند و حسابی سنگین و پرکالری هستند، با این حساب شاید آماده کردن پیش‌غذاهای گوشتی مانند جوجه چینی، میگو و ماهی سوخاری شده و یا بال و کتف انتخاب مناسبی نباشد. در چنین شرایطی پیشنهاد ما آماده کردن دورچینی از سبزیجات سوخاری شده است.

کدو، بادمجان، گل‌کلم و سیب‌زمینی انواعی از سبزیجات و صیفی‌جاتی هستند که می‌توانید به شکل سوخاری شده در کنارغذاهای سنگین و گوشتی مانند انواع کباب سرو کنید. این دسته از سوخاری‌ها علاوه بر اینکه بسیار سبک هستند به هضم بهتر غذای پروتئینی هم کمک می‌کنند و مطمئناً موردپسند مهمانانتان قرار می‌گیرند. نحوه سوخاری کردن سبزیجات هم کاملاً مشابه سوخاری کردن دیگر انواع خوراکی‌هاست. کافیست آن‌ها را بشویید و پس از خشک شدن در مخلوطی از آرد و نمک و فلفل بغلتانید، پس از آن آن‌ها را به تخم‌مرغ آغشته کنید و مجدد داخل مخلوطی از آرد و ادویه قرار دهید، در آخر آن‌ها را درون روغن سرخ کنید.

این چند مورد از انواع سوخاری پیشنهاد ما به عنوان پیش‌غذا بودند که علاوه بر همه پسند بودن و طعم بسیار عالی، رنگ و لعاب بیشتری به سفره شما می‌بخشند. توصیه می‌کنیم چنانچه قصد دارید انواع سوخاری را به عنوان پیش‌غذا در روز مهمانی برای مهمانان خود سرو کنید حتماً از روغن‌های مخصوص سرخ کردن استفاده کرده و تمام مواد غذایی را پس از سرخ شدن بر روی کاغذ یا دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. با این روش سوخاری خوشمزه و با کیفیت‌تری خواهید داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha