کارآیی آسپرین، استفاده از آن را به عنوان یک مکمل درمانی در مجموعه وسیعی از سرطان‌ها توجیه می‌کند و لازم است بیماران مبتلا به سرطان درجریان این امر قرار گیرند.

کاهش ۲۰ درصدی خطر مرگ بیماران سرطانی با مصرف آسپرین

سلامت نیوز:کارآیی آسپرین، استفاده از آن را به عنوان یک مکمل درمانی در مجموعه وسیعی از سرطان‌ها توجیه می‌کند و لازم است بیماران مبتلا به سرطان درجریان این امر قرار گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محققان دانشگاه کاردیف ولز دریافتند مصرف آسپرین به عنوان بخشی از فرایند درمان بیماران مبتلا به انواع سرطان موجب کاهش ۲۰ درصدی خطر مرگ این بیماران می‌شود.

 به گزارش ساینس، در این تحقیقات نتایج ۱۱۸ تحقیق شهودی منتشر شده در خصوص ۱۸ سرطان مختلف، به صورت سیستماتیک مورد تجزیه و تحلیل محققان قرار گرفت و محققان توانستند در مجموع ۲۵۰ هزار داوطلب بیمار را شناسایی کنند که در جریان درمان خود آسپرین مصرف می‌کردند. این تحقیقات نشان داد مصرف آسپرین خطر مرگ بر اثر ابتلا به سرطان را به میزان ۲۰ درصد کاهش می‌دهد. همچنین بر اساس نتایج این تحقیقات، کارآیی آسپرین، استفاده از آن را به عنوان یک مکمل درمانی در مجموعه وسیعی از سرطان‌ها توجیه می‌کند و لازم است بیماران مبتلا به سرطان درجریان این امر قرار گیرند. 

مطالعات دیگر نشان می‌دهد:

 -استفاده مستمر از آسپرین می‌تواند موجب کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان‌ دستگاه گوارش از جمله سرطان روده بزرگ شود. 

-مصرف آسپرین با دوز کم شانس بقای بیماران مبتلا به سرطان سر وگردن و ریه را افزایش می‌دهد.

حتی دوز کم آسپرین با بیماری خود ایمنی ام اس مقابله می‌کند.

 -مصرف منظم آسپرین احتمال مرگ ناشی از سرطان پروستات را ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

 -مصرف مرتب دوز پایین آسپرین می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد. 

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه ecancermedicalscience منتشر شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha