یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: 314146

علائم سرطان زبان، گردن و ریه را می‌توان با سه نشانه قابل مشاهده تشخیص داد.

سلامت نیوز: علائم سرطان زبان، گردن و ریه را می‌توان با سه نشانه قابل مشاهده تشخیص داد.

به گزارش به گزارش سلامت نیوز به نقل از اسپوتنیک از روزنامه دیلی اکسپرس، متخصصان موسسه "تحقیقات سرطان انگلیس" در گزارشی اعلام داشتند که علائم سرطان را می‌توان با سه علامت قابل مشاهده در زبان تشخیص داد.

در این مقاله آمده است: عوامل اصلی خطر ابتلا به سرطان زبان سیگار کشیدن، نوشیدن الکل و عفونت ویروس پاپیلومای انسانی است. موسسه "تحقیقات سرطان انگلیس" چندین نشانه از سرطان زبان را برجسته کرده است. در صورت وجود التهاب در زبان که برای مدت طولانی از بین نرود و مانند یک لکه قرمز یا سفید باشد، لازم است با پزشک مشورت کنید.

در ادامه آمده است: همچنین در میان علائم، پزشکان زخم یا توده‌ای را شناسایی کردند که به خودی خود از بین نمی‌رود. به گفته متخصصان، خونریزی زبان هنگام گزیدن تصادفی نیز می‌تواند نشان دهنده سرطان باشد.

پیش از این نیز موسسه تحقیقات سرطان بریتانیا، اقدام به انتشار لیستی از علائم مبهم که نباید به هیچ وجه نادیده گرفته شوند، کرده بود: خس خس یا خشونت صدا در اثر ابتلا به سرماخوردگی طبیعی است، اما اگر این علامت در عرض دو تا سه هفته رو به بهبودی نرفت، نیاز به چک کردن دارد. خشونت صدای مداوم می‌تواند نشان دهنده ابتلا به سرطان گردن باشد. خس خس سینه نیز باید از طریق رادیوگرافی قفسه سینه بررسی شود و بخصوص اگر این علامت نیز بیش از سه هفته به طول بینجامد، می‌تواند نشان دهنده ابتلا به سرطان ریه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha