محققان می‌گویند: استفاده روزانه از کرم‌های ضد آفتاب می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را به نصف کاهش دهد.

کرم‌های ضدآفتاب خطر ابتلا به سرطان پوست را به نصف کاهش می‌دهد

سلامت نیوز:محققان می‌گویند: استفاده روزانه از کرم‌های ضد آفتاب می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را به نصف کاهش دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، استفاده از کرم ضد آفتاب فقط برای رفتن به استخر و گردش در ساحل دریا نیست بلکه به گفته کارشناسان استفاده روازنه از کرم ضد آفتاب می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.


به گزارش  خبرگزاری یونایتدپرس،به گفته کارشناسان یک شبکه بهداشت و درمان در نیوجرسی در آمریکا به نام Hackensack Meridian Health، در صورتی که ساعات زیادی را در محیط های بسته سپری می کنید استفاده از کرم ضد آفتاب با ۱۵ SPF مصونیت لازم را ایجاد می کند اما اگر مدت زمان بیشتری را به ویژه در ساعات گرم در فضای باز سپری می کنید بهتر است از کرم های ضد آفتاب با SPF بالاتر استفاده کنید.


SPF مخفف «ماده محافظ در مقابل نورخورشید» است. محققان همچنین ضمن تاکید بر ضرورت استفاده از کرم های ضد آفتاب توصیه می کنند که از دیگر وسایل حفاظتی مانند کلاه و عینک نیز استفاده شود.


این محققان همچنین توصیه کردند که لازم است تاریخ انقضای کرم ضد آفتاب چک شود. بیشتر کرم های ضد آفتاب به گونه ای طراحی شده اند که برای مدت سه سال از زمان تولید اثربخش هستند و ضرورت دارد از مصرف کرم های تاریخ مصرف گذشته خودداری کرد.
آنها افزودند: کرم های ضد آفتابی که در معرض دمای بالا قرار گرفته اند یا تغییرات واضحی در رنگ یا قوام آنها ایجاد شده است، باید دور انداخته شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha