تحقیقات جدید نشان می دهد در کشورهایی که روزهای ابری بیشتری دارند میزان ابتلا به سرطان روده بزرگ بالاتر است که عامل آن می تواند مقادیر کمتر ویتامین D باشد.

کمبود ویتامین D خطر سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد

سلامت نیوز:تحقیقات جدید نشان می دهد در کشورهایی که روزهای ابری بیشتری دارند میزان ابتلا به سرطان روده بزرگ بالاتر است که عامل آن می تواند مقادیر کمتر ویتامین D باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، طبق گفته محققان دانشگاه کالیفرنیا، افزایش سطح ویتامین D از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند به کاهش خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ کمک کند.


به گزارش مدیسن نت،«رافائل کوومو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما شاهد تفاوت در نور UVB [اشعه ماورا بنفش] در نرخ بروز ابتلاء به سرطان روده بزرگ، به ویژه برای افراد بالای ۴۵ سال بودیم.»


به گفته وی، «ممکن است به ویژه در افراد مسن، اصلاح کمبود ویتامین D خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.»
پوست انسان در اثر تماس با نور خورشید به طور طبیعی ویتامین D تولید می‌کند و داشتن مقدار ناکافی این ماده مغذی با ریسک بالاتر بروز برخی مشکلات سلامت مرتبط است.


در این مطالعه، داده‌های ۱۸۶ کشور برای ارزیابی ارتباط احتمالی در معرض قرار گرفتن در معرض نور UVB خورشید و خطر سرطان روده بزرگ ارزیابی شد.


آنها ارتباط معنی داری بین قرار گرفتن در معرض UVB کمتر و میزان بالاتر سرطان در افراد ۰ تا بیش از ۷۵ سال یافتند. پس از محاسبه عواملی مانند رنگدانه سازی پوست، امید به زندگی و سیگار کشیدن، ارتباط بین UVB پایین‌تر و خطر سرطان روده بزرگ برای گروه بالای ۴۵ سال بیشتر بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha