چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

اعمال خاموشی‌ها این روزها برق را از سه فاز بوشهری‌ها پرانده است و مردم از این بابت به شدت معترض و خواهان حذف خاموشی‌ها در شهری که گرمای ۵۰ درجه‌اش را به دوش می‌کشند، هستند.

بی‌ برقی، در ۵۰ درجه سانتی‌ گراد

سلامت نیوز:  اعمال خاموشی‌ها این روزها برق را از سه فاز بوشهری‌ها پرانده است و مردم از این بابت به شدت معترض و خواهان حذف خاموشی‌ها در شهری که گرمای ۵۰ درجه‌اش را به دوش می‌کشند، هستند.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، قطعی‌های وقت و بی‌وقت برق این روزها برای خیلی‌ها خاطرات سال‌های دور جنگ تحمیلی و موشک باران را تداعی می‌کند، این خاموشی‌ها در این روزها امان را از مردم بریده، چرا که هر کاری به نوعی به برق وابسته است و خاموشی‌ها در واقع موجب توقف فعالیت روزانه افراد می‌شود. اما این تمام ماجرا نیست.
 
اینجا هوا برای نفس کشیدن کم است
 
تصور گرمای ۵۰ درجه و رطوبت ۹۰ درصد برای بیش‌تر مردم ایران دشوار و تحملش به یقین بدون کولرهای گازی عذابی جان‌فرساست. در این بحبوحه گرمایش کره زمین، از روز یک‌شنبه در مرکز استان بوشهر و سایر شهرستان‌ها، مردم شاهد قطع برق هستند، خاموشی‌هایی که در ظهر و اوج گرما، در برخی محلات تا ۳ ساعت هم به طول می‌انجامد.  
 
آن‌چه بیش از خاموشی‌ها برق را سه فاز بوشهری‌ها پرانده، بی‌برنامگی بود، درحالی که از روز شنبه اعلام شد نیروگاه اتمی بوشهر بار دیگر وارد مدار تولید برق شده و علاوه بر این ظرفیت تولید برق استان، دو برابر نیاز مصرفی بوشهر است. اما همچنان شاهد قطعی پی‌درپی و بدون اطلاع رسانی بوده‌ایم.
 
اطلاعیه خاموشی
 
شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر روز گذشته در اطلاعیه‌ای آورده است با توجه به محدودیت و کاهش تولید به میزان ۱۲ هزار مگاوات و از مدار خارج شدن بخش عظیمی از تولید نیروگاه‌های برق آبی در سطح کشور و به تبع آن استان بوشهر، تداوم و استمرار تامین برق پایدار مشترکان فهیم با اختلال و قطعی برق مواجه شده  است، و این برنامه قطعی و کمبود تولید در روزهای آتی نیز محتمل است، و موضوع ذکر شده ملی و در سطح کل کشور در حال اجراست.
 
در ادامه این اطلاعیه آمده است: لذا ضمن پوزش از مردم شریف استان بوشهر استداعا داریم با رعایت الگوی مصرف کمافی سابق خادمان خود را در صنعت برق بوشهر یاری کنند، شایان ذکر است برنامه مدیریت اضطراری بار در سایت شرکت به نشانی WWW.bedc.ir و سامانه سامانه برق من جهت استحضار هم استانی‌های محترم بارگزاری و قابل مشاهده است.
 
اگر چه برنامه خاموشی‌ها در استان بوشهر در سایت بارگزاری شده است، اما سوال اصلی اینجاست که چطور می‌شود گرمای طاقت فرسای جنوب را تاب آورد؟!
 
تهدید به قطع برق پتروشیمی‌ها
 
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر درخصوص قطعی‌های پی‌درپی برق در استان اظهار کرد: مردم بوشهر در این گرما با آن متانت و حجب و حیا و عرق و تعصبی که به کشور و نظامشان دارند، مشکل خاموشی را تحمل می‌کنند، اما من به عنوان مسئول از همه آن‌ها عذرخواهی می‌کنم و این اطمینان را می‌دهم که تمام تلاش خود را برای استفاده از ظرفیت‌های استانی و ملی به کار خواهیم گرفت که خاموشی را به حداقل برسانیم. از برق منطقه‌ای فارس و توانیر هم می‌خواهم که ویژه به استان بوشهر نگاه کنند.
 
مهرداد ستوده ادامه داد: اگر ببینیم خاموشی‌های ما تغییری نکرد به طور حتم اقدام به قطع برق پتروشیمی‌ها (اتصال برق پتروشیمی های عسلویه به شبکه برق) خواهیم کرد، وقتی در شرایط استان بوشهر تفاوتی نسبت به استان‌های سردسیر رخ ندهد به طور حتم تضییع حق است.
 
ستوده گفت: به جد از مجمع نمایندگان استان می‌خواهم که به این موضوع ورود کنند. اگرچه کمبود برق در کشور را درک می‌کنیم، اما با توجه به امتیازی که ما به توانیر می‌دهیم انتظار داریم از طرف دیگر به مردم استان توجه ویژه‌ای شود.
 
خاموشی‌ها در بوشهر توجیه ندارد
 
با توجه به اینکه ظرفیت تولید برق استان دو برابر نیاز مصرفی آن است، از سویی گرمای شدید تابستان و همچنین حق میزبانی نیروگاه اتمی بوشهر با همه خطراتش، اعمال خاموشی برای استان بوشهر غیرقابل توجیه است. از این رو مردم انتظار دارند نمایندگان استان در مجلس و مقامات استانی به شکل قاطع مدافع حقوق هم استانی‌ها باشند و مانع اعمال خاموشی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha