محقق اصلی پروژه فاز مطالعاتی واکسن کوو ایران برکت گفت: ۴۰۰ هزار دز به وزارتخانه تحویل داده شده است و به زودی هم ۵۵۰ هزار دز دیگر تحویل داده می‌شود.

در جریان خروج ۱.۲ میلیون دز واکسن برکت از چرخه نیستم/ ۴۰۰ هزار دز را به وزارت بهداشت تحویل دادیم

سلامت نیوز: محقق اصلی پروژه فاز مطالعاتی واکسن کوو ایران برکت گفت: ۴۰۰ هزار دز به وزارتخانه تحویل داده شده است و به زودی هم ۵۵۰ هزار دز دیگر تحویل داده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، «مینو محرز» محقق اصلی پروژه و مسئول تیم نظارت بر فاز مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت، در مورد آخرین اخبار واکسن برکت، بیان کرد: مرحله سوم کارآزمایی بالینی برای ۲۰ هزار نفر در انجام است، تقریبا در تهران تزریق دوم هم انجام شده و در شهرستان‌ها هم در حال انجام است.

وی ادامه داد: نتایج بعد از چند هفته مورد بررسی قرار می‌گیرد تا آنتی بادی‌ها اندازه گیری شود.

محرز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا تزریق اضطراری واکسن برکت شروع نمی‌شود؟ گفت: در رابطه با استفاده‌ی اضطراری گفته شده که ۴۰۰ هزار دز به وزارتخانه تحویل داده شده است و به زودی هم ۵۵۰ هزار دز دیگر تحویل داده می‌شود و تزریق باید تحت نظارت وزارت بهداشت انجام شود و آنها باید این کار را انجام دهند.

وی در مورد ماجرای یک میلیون و ۲۰۰ دز واکسن برکتی که از چرخه خارج شده است، ادامه داد: در جریان این موضوع نیستم و تقریبا چنین اتفاقی در مورد واکسن جانسون هم افتاده بود که گاهی ممکن است یک آلودگی ایجاد شود که مجبور شوند آنها را از چرخه خارج کنند، اگر هم این اتفاق افتاده باشد، برای خیلی وقت پیش‌ها بوده است.

محرز افزود: واکسن‌ در هر مرحله کنترل می‌شود و اگر همه‌ی مراحل آن درست انجام نشود وزارت بهداشت واکسن را اصلاً تحویل نمی‌گیرد و بعد دوباره وزارت بهداشت خودش همه‌ی این موارد را بررسی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha