رئیس بیمارستان سینا گفت: ویروس دلتا، قدرت سرایتش بالا است، اما تهاجمی نیست و خیلی‌ها به این ویروس مبتلا می‌شوند و بهبود پیدا می‌کنند.

قدرت سرایت"ویروس دلتا" بالاست اما تهاجمی نیست

سلامت نیوز:رئیس بیمارستان سینا گفت: ویروس دلتا، قدرت سرایتش بالا است، اما تهاجمی نیست و خیلی‌ها به این ویروس مبتلا می‌شوند و بهبود پیدا می‌کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«محمد طالب پور» رئیس بیمارستان سینا با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در بیمارستان، بیان کرد: در ده روز گذشته ما دو بخش کرونایی اضافه کردیم، یعنی در واقع ۵۰ تخت اضافه شده و الان واقعا تعداد بیماران خیلی زیاد شده است.


وی ادامه داد: در حال حاضر چهار  بخش و یک آی‌سی‌یو داریم که ۱۱۰ تخت ما اشغال این بیماران است، عمدتاً افراد بستری میانسال هستند، البته جوان هم بین آنها وجود دارد ولی خیلی‌ها را سرپایی درمان می‌کنیم و رمدسیور را به شکل سرپایی به آنها می‌دهیم.


طالب پور افزود: جوان‌ترها کم‌تر بستری می‌شوند و تحمل بیشتری در این زمینه دارند، در واقع کسانی که بستری می‌شوند اغلب رنج سنی هفتاد سال هستند، البته ابتلا در بین جوان‌های ۲۰ تا ۲۵ سال زیاد است اما معمولا آنها سرپایی درمان می‌شوند.


وی در مورد ویروس دلتا، ادامه داد: میزان آلودگی دلتا بسیار بالا است، یعنی یک فرد مبتلا به آن در بین ده نفر، الان ۹ نفر را درگیر می‌کند و این یعنی قدرت ابتلای این ویروس بسیار بالا است اما ویروس تهاجمی نیست و خیلی‌ها به این ویروس مبتلا می‌شوند و بهبود پیدا می‌کنند. 


طالب پور در مورد داروی رمدسیور گفت: داروی رمدسیور کم نیست ولی درخواست برای این دارو بسیار بالا است و حداقل برای این موضوع هم که شده مردم باید مراقب هم دیگر باشند.بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی در رابطه با رمدسیور حمایت می‌شوند ولی در بیمارستان‌های خصوصی برای مدتی این دارو نبود که باعث ایجاد مشکل شد.


وی در رابطه با قطعی برق و خطر احتمالی آن برای بیمارستان و مراکز درمان افزود: برق که نباشد، خیلی از سیستم‌هایی که با برق کار می‌کنند به برق اضطرار وصل می‌شود، اما اگر قطعی برق طولانی مدت باشد و دستگاه برق اضطرار هم مثلا قدیمی باشد یا کارآمد نباشد، از بدشانسی آن مرکز درمانی است چون دچار مشکل می‌شود.


رئیس بیمارستان سینا ادامه داد: طبق قانون تمام ونتیلاتورهای بیمارستان باید مرتب کنترل شوند تا در بحران دچار مشکل نشوند چون وقتی برق قطع می‌شود تمام آی‌سی‌یوها باید زیر پوشش برق اضطراری بروند و از این نظر مشکلی نیست، اما اگر این قطعی برق طولانی شود شرایط سخت می‌شود و قطعا تبعات دارد.


وی بیان کرد: باید برای قطعی برق بیمارستان‌ها فرجه‌ای در نظر بگیرند و در مناطقی که بیمارستان وجود دارد قطعی برق را به حداقل برسانند.


طالب پور افزود: قابل ذکر است که در بیمارستان ما مشکلی وجود ندارد چون برق اضطرار خوب پوشش می‌دهد، اما به طور کلی برخی بیمارستان‌ها هستند که ممکن است سیستم لازم را نداشته باشند و نتوانند برق کافی را برای بیمارانشان ایجاد کنند که قطعا باید برای قطعی برق با آنها هماهنگی صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha