دکترای فیزیولوژی پزشکی گفت: ویروس کرونا دلتا علاوه بر بزرگسالان، کودکان و نوجوانان را نیز درگیر می‌کند.

کرونا دلتا کودکان و نوجوانان را درگیر می‌کند

سلامت نیوز: دکترای فیزیولوژی پزشکی گفت: ویروس کرونا دلتا علاوه بر بزرگسالان، کودکان و نوجوانان را نیز درگیر می‌کند. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محمدرضا رئوفی افزود: ابتلا به کرونا دلتا در کودکان و نوجوانان بیش از کرونای چینی و انگلیسی مشاهده می‌شود. این ویروس قبل از موتاسیون (جهش) در این گروه جمعیتی فاقد علامت بود و امروز با این جهش و بروز کرونا دلتا، کودکان و نوجوانان هم در صورت ابتلا به بیماری، علائم بالینی را تجربه می‌کنند.


وی تصریح کرد: در واقع کودکان و نوجوانان قبل از ظهور کرونا دلتا نیز به کووید۱۹ مبتلا می‌شدند، اما در اغلب موارد بی‌علامت و در حقیقت ناقل بیماری بودند.
رئوفی توضیح داد: ویروس کرونا دلتا نخستین بار در هند شناسایی شد، اکنون این ویروس هم جهش یافته و دلتا پلاس در این کشور بروز کرده، اما تاکنون شیوع جهانی این بیماری گزارش نشده است.


دکترای فیزیولوژی پزشکی ادامه داد: میزان سرایت و بیماری‌زایی این ویروس هم به دلیل افزایش قدرت چسبندگی به دیواره‌های سلولی و همچنین مسدود کردن مسیرهای گسترده‌تر داخلی سلول‌ها افزایش یافته و بنابراین با تعداد کمتری از عوامل آلودگی، شخص بیمار خواهد شد. 


رئوفی خاطرنشان کرد: علائم کرونا دلتا نیز طیف متعددی از علائم متعارف کووید۱۹ بوده و به صورت تنفسی، گوارشی و... بروز می‌ کند.  


آیا بهبودیافتگان کووید۱۹ به کرونا دلتا مبتلا می‌شوند؟ 
وی همچنین در خصوص ابتلا بهبودیافتگان کووید۱۹ به کرونا دلتا یادآور شد: آنتی بادی موجود در بدن بهبودیافتگان کرونا در مواجهه با این ویروس، در مقایسه با کرونای چینی و انگلیسی ضعیف‌تر است، اما به رغم این مساله آنتی بادی بهبودیافتگان کرونا در مواجهه با کرونا دلتا هم می‌تواند تاثیرگذار باشد.


این استاد علوم پزشکی درباره توصیه‌های پیشگیرانه نیز تاکید کرد: شیوه‌نامه‌های بهداشتی گذشته همچون رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات باید مورد توجه قرار گیرد.


 ویروس کرونا دلتا نخستین بار در هند شناسایی و تاکنون در ۸۰ کشور جهان یافت شده است. سازمان جهانی بهداشت گونه‌های جهش‌یافته ویروس کرونا را براساس حروف الفبای یونانی نامگذاری و گونه یافت‌شده در هند را دلتا نامیده است. علائم کرونا دلتا مشابه سرماخوردگی است و عمدتا با آب‌ریزش بینی، تب، گلودرد و سردرد بروز می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha