متخصصان تغذیه هشدار می‌دهند که نباید تخم مرغ را در ناحیه در یخچال نگهداری کرد.

هشداری مهم درباره نحوه نگهداری تخم مرغ در یخچال

سلامت نیوز:متخصصان تغذیه هشدار می‌دهند که نباید تخم مرغ را در ناحیه در یخچال نگهداری کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اخبار الیوم، محمد حلمی مشاور تغذیه درمانی، توصیه کرده است که باید در حفظ تخم مرغ دقت داشته باشیم.


او افزود: درجه حرارت مناسب برای نگهداری تخم مرغ ۴ درجه سانتیگراد است که هنگام نگهداری آن‌ها یخچال، این درجه حرارت به هیچ وجه در دسترس نیست، زیرا دما بسیار بالاتر از ۴ است که محیطی مناسب برای رشد و تولید مثل باکتری‌ها روی تخم مرغ هاست؛ به گونه‌ای که این باکتری‌ها از طریق منافذ به پوسته خارجی تخم مرغ نفوذ کرده و وارد آن می‌شوند.


حلمی توضیح داد: بعضی از افراد اغلب پس از خوردن تخم مرغ از علائمی مانند قولنج، اسهال و گاهی اوقات درجه حرارت بالا رنج می‌برند و سپس به دنبال دلایل دیگر هستند، در حالی که دلیل آن آلودگی باکتریایی تخم مرغ به دلیل نگهداری نامناسب است. اگر ما برخی از نکات ساده و سالم را در نگهداری و پخت و پز رعایت کنیم، می‌توان از این همه آسیب جلوگیری کرد.


این مشاور تغذیه توصیه کرد: تخم مرغ بلافاصله پس از خرید و بدون شستن باید در یکی از قفسه‌های فوقانی یخچال در یک جعبه کارتن، یا یک جعبه پلاستیکی مهر و موم شده نگهداری شود و قبل از استفاده، به طور مستقیم با آب و سرکه شسته شود.


او گفت: تخم‌ها حداقل نیم ساعت پس از خارج شدن از یخچال باید باقی بمانند تا به دمای اتاق برسند تا مخصوصاً اگر قصد داریم آن را بجوشانیم، از ترک خوردن پوسته خارجی در هنگام جوش جلوگیری شود.

ترجمه از باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha