یک زن ۹۰ ساله در بلژیک که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده، همزمان به گونه‌های آلفا و بتا از این ویروس مرگبار مبتلا شده بود.

کرونا جان زن ۹۰ ساله بلژیکی را در پنج روز گرفت | علت مرگ: ابتلای همزمان به دو گونه آلفا و بتا

سلامت نیوز: یک زن ۹۰ ساله در بلژیک که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده، همزمان به گونه‌های آلفا و بتا از این ویروس مرگبار مبتلا شده بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین از ای‌اف‌پی، این پیرزن ساکن شهر آلست در ۳۱ کیلومتر شمال غربی بروکسل که واکسن هم نزده بود، ماه مارس گذشته به دلیل زمین خوردن‌های پیاپی در بیمارستان پذیرفته و همان روز نتیجه آزمایش او کرونامثبت اعلام شد. با اینکه در یکی دو روز اول میزان اکسیژن خون زن ۹۰ ساله خوب بود اما ناگهان حالش وخیم شد و پنج روز پس از ورود به بیمارستان از دنیا رفت.

یکی از پزشکان بیمارستان OLV شهر آلست پس از بررسی نتیجه آزمایش‌های پیرزن ۹۰ ساله اعلام کرد او همزمان به دو گونه آلفا و بتا مبتلا و به احتمال فراوان هر سویه ویروس از یک فرد به او منتقل شده است. پزشکان هنوز نمی‌دانند که آیا ابتلای همزمان به دو گونه کرونا نقش اصلی را در مرگ زودهنگام زن داشته یا عاملی دیگر هم در این میان موثر بوده است.

یافته‌های آزمایش روی این زن به فصلنامه‌های علمی و معتبر ارائه نشده اما در کنگره میکروبیولوژی و بیماری‌های عفونی اروپا در دسترس قرار گرفته است. دانشمندان معتقدند گرچه شاید تعداد بیمارانی که همزمان به دو گونه کرونا مبتلا شده‌اند چندان چشمگیر نباشد اما در واقع این ماجرا در پژوهش‌های عملی چندان جدی گرفته نشده و تا حدودی نادیده مانده است.

ژانویه گذشته پزشکان در برزیل از ابتلای همزمان دو فرد به بیش از یک گونه کرونا خبر داده بودند که یافته‌های آزمایش روی آنها هم همچنان در صف انتظار برای انتشار در فصلنامه‌ها و نشریه‌های علمی و پزشکی است. ضمن اینکه حالا دیگر ابتلای همزمان به دو یا چند گونه ویروس کرونا چندان هم شگفت نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha