دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 314538

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از رگبار ‌پراکنده و وزش باد شدید در برخی استان‌های کشور خبر داد.

رگبار ‌پراکنده در برخی استان‌های کشور

سلامت نیوز: مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از رگبار ‌پراکنده و وزش باد شدید در برخی استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، صادق ضیاییان درباره وضع جوی کشور به پانا گفت:‌ طی ‌پنج روز آینده برای سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش ‌پراکنده، گاهی وقوع رعد و برق و وزش باد شدید ‌پیش‌بینی می‌شود و از فردا تا ‌پنجشنبه ۲۲ تا ۲۴ تیر در ارتفاعات البرز شرقی و خراسان شمالی نیز احتمال وقوع رگبار ‌پراکنده وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: چهارشنبه و ‌پنجشنبه ۲۳ و ۲۴ تیر علاوه‌بر مناطق یاد شده در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل نیز رگبار ‌پراکنده رخ می‌دهد همچنین تا اواخر هفته در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

وی گفت: طی دو روز آینده وزش باد در جنوب سمنان، جنوب، جنوب تهران، قم، مرکزی، جنوب غرب و جنوب کشور افزایش می‌یابد و در بعضی ساعات با وقوع گرد و خاک نیز همراه خواهد بود همچنین طی ‌پنج روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی ‌پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان، طی دو روز آینده شمال خلیج فارس، شرق دریای عمان و همچنین دریای خزر مواج خواهد بود.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا ۲۲ تیرماه صاف، در بعدازظهر تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۸ سانتیگراد و طی روز ‌چهارشنبه ۲۳ تیرماه نیز صاف، در بعد ازظهر تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت:‌ طی امروز و فردا ۲۱ و ۲۲ تیر اهواز با بالاترین دمای ۵۰ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای بیشینه دمای ۲۵ و ۲۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha