با اشاره به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: محققان ایتالیایی در فرآیند واکسیناسیون کرونا متوجه شدند.

تأثیرگذاری واکسن کرونا در افراد چاق کمتر از لاغرها است

سلامت نیوز: با اشاره به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: محققان ایتالیایی در فرآیند واکسیناسیون کرونا متوجه شدند.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر آزاده‌ نجارزاده؛ متخصص تغذیه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد درگفت‌وگو با فارس، با اشاره به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: محققان ایتالیایی در فرآیند واکسیناسیون کرونا متوجه شدند بعد از تزریق دوز دوم بدن افراد چاق نصف افراد لاغر آنتی‌بادی تولید کرده است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر هنوز به طور یقین مشخص نیست که میزان تأثیرگذاری و ماندگاری واکسن کرونا در افراد مختلف چقدر است، افزود: داده‌ها نشان می‌دهد دوز مورد نیاز افراد چاق برای واکسینه شدن در برابر ویروس کرونا بیشتر از دیگر افراد جامعه است.

تحقیقات قبلی‌ نشان داده ریسک فوت افراد چاق مبتلا به کووید ۱۹ نسبت به دیگر افراد جامعه ۵۰ درصد بیشتر و ریسک بستری در بیمارستان هم نسبت به افراد لاغر ۱۱۳ درصد بیشتر است.

دکتر نجارزاده با بیان این‌که افراد چاق معمولان شرایط زمینه‌ای بدتری را تجربه می‌کنند که بدن آنها را برای پاسخ ندادن به واکسن کرونا مساعد می‌کند، تصریح کرد: چربی افراد چاق ایمنی بدن آنها را در برابر عفونت‌های مختلف هم تضعیف می‌کند. تحقیقات در تزریق واکسن آنفلوآنزا هم نشان داده که اثرگذاری این واکسن در افراد چاق نسبت به کسانی که وزن و تناسب اندام سالمی دارند کمتر است، البته تمام اطلاعاتی که تاکنون به دست آمده داده‌های اولیه در خصوص تأثیرگذاری واکسن کرونا بوده و اظهار نظر قطعی در این مورد به تحقیقات کامل‌تر و بیشتری نیاز دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha