رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، از افزایش تعداد بیماران کرونایی در شهر تهران خبر داد و گفت: ۲۵ درصد بیماران در بخش های ICU بستری هستند.

بستری ۷۵۰۰ بیمار کرونایی در تهران/۲۵ درصد بیماران در ICU

سلامت نیوز:رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، از افزایش تعداد بیماران کرونایی در شهر تهران خبر داد و گفت: ۲۵ درصد بیماران در بخش های ICU بستری هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، جلیل کوهپایه زاده، با عنوان این مطلب که ۱۶ درصد جمعیت کشور در استان تهران است، افزود: این امکان وجود دارد که در استان تهران با همین بضاعت و امکانات موجود و صرفاً با افزایش ساعت کاری مراکز، روزانه صد هزار دوز واکسن تزریق کنیم یعنی یک پنجم آن مقداری که در سطح ملی قول آن داده شده است فقط در استان تهران تعهد می‌کنیم و ظرف چند روز آینده قطعاً به این عدد خواهیم رسید.


وی گفت: واکسیناسیون در مراکز تجمیعی به سرعت در حال افزایش است در مجموعه استان تهران، ۸۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون اعم از خودرویی و غیر خودرویی فعال است که از این تعداد ۳۲ مرکز در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار دارد و بر اساس دسترسی مردم جانمایی شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه با فراخوان گروه‌های جدید شاهد بیشتر شدن مراجعه مردم هستیم و خوشبختانه واکسن هم نسبت هفته‌های گذشته بسیار بیشتر شده است، ادامه داد: خرید و ذخیره سازی واکسن‌های وارداتی بیشتر شده و واکسن داخلی کوو ایران برکت به سبد واکسیناسیون اضافه شده که امیدواریم با سرعت عقب افتادگی‌ها را در این زمینه جبران کند.


کوهپایه زاده افزود: با تمهیدات وزارت بهداشت و معاونت بهداشتی، واکسن‌های مورد نیاز پشت سر هم دریافت خواهد شد و ما گروه‌های سنی را به ترتیب جلو می‌بریم و بر اساس سند ملی واکسیناسیون تا اول مهر گروه‌های هدف را مثل معلمان و اساتید و کارمندان دانشگاهی و دانشجویان و محصلان را با واکسنی مناسب واکسینه کنیم تا زودتر به شرایط عادی برگردیم.


وی با بیان اینکه تزریق هر دو دوز واکسن بازهم افراد را از رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بی نیاز نمی‌کند، گفت: برای هموطنانی که واکسن هم دریافت می‌کنند همچنان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، شستشوی دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری‌ها قطعی است؛ چرا که به دفعات مشاهده شده است مواردی که واکسن هم دریافت کرده بودند در مقابل دلتا کرونا یا با جهش‌های دیگر ویروس مبتلا شده اند و آن چیزی که پیشگیری کننده در مقابل همه اینهاست، رعایت شیوه نامه‌ها است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به وضعیت قرمز بیشتر شهرهای کشور، افزود: بیمارستان‌های شهر تهران ۷۵۰۰ بستری کووید ۱۹ دارند که ۲۵ درصد بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و متأسفانه این وضعیت در روزهای آینده شدت می‌گیرد مگر آنکه ما بتوانیم باز هم با مراقبت‌های مردم حرکت این ویروس را در جامعه کم کنیم.


وی از تغییر ساعت کار مرکز واکسیناسیون خودرویی مجموعه ورزشگاه آزادی به شب خبر داد و گفت: برای آسایش بیشتر هموطنان در روزهای گرم تابستان، ساعت کار این مرکز به صورت آزمایشی به بعد از ظهر و غروب منتقل می‌شود و تا ساعت ۲۲ که منع تردد اجرایی می‌شود ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha