پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 314727

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

وزش باد شدید در شرق کشور

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی  در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی در کشور گفت: از امروز تا اواخر روز یکشنبه به جهت نفوذ جریانات گرم و مرطوب جنوبی در نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان، بخش‌هایی از هرمزگان، کرمان، فارس در ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد‌های شدید موقتی رخ می‌دهد.


وی ادامه داد: در روز‌های پنج شنبه و جمعه در یزد، خراسان جنوبی و بخش‌هایی از خراسان رضوی و روز شنبه نیز یزد همچنان این شرایط را خواهد داشت.


این کارشناس هواشناسی گفت: سه روز آینده در نوار شمالی کشور در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، زنجان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال استان مرکزی ارتفاعات و دامنه‌های البرز، تهران، قزوین و سمنان بارش باران را پیش بینی می‌کنیم که گاهی هم این مناطق رعد برق و وزش باد موقتی را خواهند داشت.


وی افزود: پدیده دیگر وزش باد شدید طی سه روز آینده در بخش‌هایی از استان‌های قزوین، سمنان، مرکزی، قم، جنوب تهران، شمال اصفهان وشمال شرق شرق کشور خواهد بود که احتمال ریزش گرد و خاک به جهت باد شدید وجود دارد.


گودرزی گفت: امروز دریای خزر مواج خواهد بود، همچنین از بعد از ظهر فردا و روز‌های شنبه و یکشنبه آب‌های خلیج فارس به ویژه نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج خواهد بود.


وی در پایان در مورد وضعیت جوی تهران گفت: امروز بیشینه دما به ۳۵ درجه بالای صفر و کمینه دما ۲۲ درجه بالای صفر است، همچنین وضعیت جوی آن صاف تا قسمتی ابری در برخی نقاط نیمه ابری چنانچه در دامنه‌ها و ارتفاعات تهران برای امروز پیش بینی بارش داریم، در مناطق غربی و جنوبی باد شدید موقتی را نیز شاهد خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha