محققان می‌گویند افرادی که میوه و سبزیجات فراوان مصرف کرده و مصرف غذاهای فرآوری شده را قطع می‌کنند، تا ۴۰ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به موارد شدید کرونا قرار دارند.

مصرف میوه و سبزیجات فراوان خطر ابتلا به کرونا را ۴۰ درصد کاهش می‌دهد

سلامت نیوز:  محققان می‌گویند افرادی که میوه و سبزیجات فراوان مصرف کرده و مصرف غذاهای فرآوری شده را قطع می‌کنند، تا ۴۰ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به موارد شدید کرونا قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه دیلی میل، محققان «کالج کینگ لندن» به همراه محققان دانشکده پزشکی «هاروارد» در این مطالعه از ۶۰۰ هزار نفر خواستند تا مواد غذایی را که قبل از شروع همه گیری کرونا مصرف می کردند، یادداشت کنند.

داوطلبان بر اساس میزان سالم بودن رژیم غذایی به پنج گروه تقسیم شدند. آنها همچنین به مدت ۹ ماه تحت پیگیری قرار گرفتند و از آنها خواسته شد که در صورت ابتلا به ویروس کرونا، به محققان اطلاع دهند و میزان بیماری خود را ثبت کنند.

نتایج این مطالعه نشان داد افرادی که بیشترین میزان سبزیجات را مصرف می کردند، ۴۰ درصد کمتر در بیمارستان بستری بودند و در صورت آلودگی به ویروس کرونا کمتر به اکسیژن نیاز داشتند. همچنین این افراد ۱۰ درصد کمتر احتمال داشت که در مرحله اول به ویروس کرونا آلوده شوند.

محققان سالم ترین افراد را افرادی تعریف کردند که روزانه دو قطعه میوه و سه نوع سبزیجات مختلف مصرف می کردند. این افراد همچنین هفته ای ۲۰۰ گرم ماهی روغنی مانند قزل آلا و ساردین می خورند و میزان مصرف هفتگی غذاهای فرآوری شده، چرب و شیرین آنها حداقل بود.

از طرف دیگر، ناسالم ترین افراد، افرادی بودند در طول یک هفته کمتر از دو قطعه میوه مصرف می کردند و بعضی روزها را بدون مصرف سبزیجات می گذراندند.

محققان گفتند: نتایج این مطالعه نشان می دهد که مصرف یک رژیم غذایی پر از گیاه می تواند «سیستم ایمنی بدن را تقویت کند» و خطر ابتلا به کووید را به طور بالقوه کاهش دهد.

مشروح این مطالعه در مجله  medRxiv منتشر شده است.

لازم به ذکر است، ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.

کشورهای زیادی همچون آمریکا، ایران، هند، روسیه، چین، انگلیس و کوبا وارد عرصه تولید واکسن کرونا شده اند و موفقیت های چشمگیری در این زمینه کسب کرده اند.

اکنون واکسیناسیون علیه ویروس کووید ۱۹ در بسیاری از کشورها در حال انجام است.

ترجمه از ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha