سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره طرح رتبه‌بندی معلمان با تاکید بر اینکه این طرح با ۴۰ هزار میلیارد تومان نیز اجرایی می‌شود، تاکید کرد که دولت و نوبخت باید به قول‌هایی که درباره تامین بودجه این طرح داده‌اند، عمل کنند.

رتبه‌بندی معلمان با ۴۰ هزار میلیارد هم اجرایی می‌شود/ قرار نیست رتبه معلمی پایین بیاید/ چشم‌مان آب نمی‌خورد که دولت اعتبار این طرح را تامین کند

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره طرح رتبه‌بندی معلمان با تاکید بر اینکه این طرح با ۴۰ هزار میلیارد تومان نیز اجرایی می‌شود، تاکید کرد که دولت و نوبخت باید به قول‌هایی که درباره تامین بودجه این طرح داده‌اند، عمل کنند.

به گزارش سلامت نیوز، رضا حاجی‌پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با ایلنا، درباره طرح رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: کلیات طرح مصوب شده است. آن را به صورت دو شورایی پیش بردیم البته اگر دولت بعد مجددا لایحه‌ای نفرستد. لایحه بررسی و جزئیات آن را برگرداندیم کلیات آن در صحن نیز بررسی شد. همچنین در کمیسیون جزئیات آن را رسیدگی کردیم، اکنون اداره کل قانون باید آن را برای نمایندگان بارگذاری کند تا آن‌ها پیشنهادات خودشان را بدهند و ببینیم چه اتفاقی برای آن می‌افتد.

وی درباره اینکه آیا این طرح به سال تحصیلی ۱۴۰۰ خواهد رسید، گفت: نمی‌دانم؛ اگر به شما بگویم که می‌رسد اما نرسد، جالب نیست اما طرح در حال پیگیری است.

نماینده آمل در مجلس درباره جزئیات طرح و اینکه چه کمکی به معلمان می‌کند، بیان داشت: تقریباً ۸۰ درصد حقوق هیئت‌علمی‌ها را برای معلمین بر اساس درجه، رتبه، عنوان، مدارک و مدارج تحصیلی که دارند در نظر خواهند گرفت و با ایجاد رتبه‌بندی چیزی از معلمان کسر نخواهد شد؛ به طور مثال فردی که رتبه ۱۹ دارد پایین نمی‌آید بلکه آن را بر اساس رتبه‌بندی تنظیم می‌کنند و مابه التفاوت حقوق و مزایای آن را به معلم پرداخت می‌کنند. در راستای کاهش رتبه معلمان اتفاقی نمی‌افتد بلکه بناست بر آن افزوده شود، اینکه برخی فکر کنند اگر رتبه‌بندی اتفاق بیفتد، از جایگاه بالای خودشان پایین می‌افتند، چنین نیست و رتبه‌ها بر اساس مدارج افزایش پیدا می‌کند.

وی همچنین درباره تامین بودجه ۲۰۰ هزار میلیاردی طرح و مخالفت دولت، با بیان اینکه واقعیت همین بود که اشاره شد، گفت: اما بر اساس تعداد شاغلین می‌توان با ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه این موضوع را سر و سامان داد و به طور کلی برای رتبه‌بندی معلمان به این میزان پول نیاز است. البته وقتی این طرح قانون شود و در ردیف بودجه قرار بگیرد، سالیانه بودجه به آن تعلق می‌گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اینکه چرا معلمان در سه سال اول این طرح رتبه‌بندی ندارد، با اشاره به رتبه‌بندی معلمان به «آموزشیار معلم»، «مربی معلم»، «استادیار معلم»، «دانشیار معلم» و «استاد معلم»، بیان داشت: بر اساس سوابقی که دارند رتبه‌بندی برای آن‌ها انجام می‌شود، وقتی معلم ابتدا وارد آموزش و پرورش می‌شود بر اساس مدرک تحصیلی به آن‌ها رتبه می‌دهند. اما کسی که با مدرک لیسانس وارد آموزش و پرورش می‌شود حتما رتبه‌بندی می‌شود و حداقل «گروهبان یک» که به آن می‌دهند؛ سرباز صفر کسی است که هیچ عنوان و مدارک تحصیلی ندارد که البته اکنون بدون لیسانس کسی را جذب نمی‌کنیم. بنابراین به کسی که با لیسانس می‌آیند خود به خود درجه و رتبه داده می‌شود.

وی همچنین درباره تامین بودجه طرح با بیان اینکه ۱۵ هزار میلیارد تومان اکنون به این طرح اختصاص یافته است، گفت: آقای نوبخت قول داده که همکاری و کمک کنند، اگر الان ۴۰ هزار میلیارد داشته باشیم، می‌توانیم این رتبه‌بندی را سامان بدهیم اما چشمم آب نمی‌خورد این ۴۰ هزار میلیارد از سوی دولت تامین شود.

حاجی‌پور تاکید کرد: امیدواریم آقای نوبخت وعده‌هایی که به کمیسیون آموزش و آقای دکتر منادی رئیس کمیسیون در راستای تأمین بودجه داده است، محقق شود؛ این مجلس و کمیسیون کاری کرده، کارستان.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha