رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی استان تهران در پاسخ به انتقاد از عدم رعایت پروتکل های کرونایی در انتخابات امروز با بیان اینکه نمهیدات لازم پیش بینی شده بود، گفت: این مشکل در ساعات اولیه انتخابات و با نوجه به حضور حجم زیادی از همکاران در گروه پزشکان رخ داد و در گروه‌های دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و توانبخشی، علوم آزمایشگاه و مامایی این مشکل را نداشتیم.

توضیح رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی استان تهران درباره وضعیت رعایت پروتکل ها

سلامت نیوز: رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی استان تهران در پاسخ به انتقاد از عدم رعایت پروتکل های کرونایی در انتخابات امروز با بیان اینکه نمهیدات لازم پیش بینی شده بود، گفت: این مشکل در ساعات اولیه انتخابات و با نوجه به حضور حجم زیادی از همکاران در گروه پزشکان رخ داد و در گروه‌های دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و توانبخشی، علوم آزمایشگاه و مامایی این مشکل را نداشتیم.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر جلیل کوهپایه زاده در حاشیه هشتمین انتخابات نظام پزشکی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت:  در انتخابات تمهیدانی را برای رعایت پروتکل‌ها اندیشیده بودیم و با توجه به رشته‌ها و شماره نظام های مختلف فضاهای متفاوتی در نظر گرفتیم ولی در ساعات اول حجم زیادی از همکاران آمدند که بیشتر در گروه پزشکان این اتفاق رخ داد و در گروه‌های دندان پزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و توانبخشی، علوم آزمایشگاه و مامایی این مشکل را نداشتیم.

 وی افزود: در عین حال همه دوستان پزشک هستند که یا واکسینه شدند و یا هر کدام چندبار به کرونا مبتلا شدند و در نهایت ایمنی فردی دارند اما باید رعایت پروتکل‌ها صورت گیرد که تذکرات را می‌دهیم. در مجموع رعایت پروتکل‌ها نسبی است و تلاش کردیم در حد خود کار کنیم. فاصله گذاری و رعایت بهداشت کاری فردی است و ما در راستای آن تلاش کردیم.

کوهپایه زاده ادامه داد: تاکنون تخلف بارزی ندیدیم و هیئت نظارت و نمایندگان آنها حضور دارند و در ۹ شهرستان دیگر تهران هم ناظرین حضور دارند و تلاش می‌کنیم قوانین رعایت شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، اظهار کرد: در شهر تهران حدود ۱۹۰ نفر کاندیدا داریم و این عدد در شهرستان‌ها کمتر است. در شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰۰ هزارنفر ۱۱ نفر منتخب می شوند و در شهرهای بالای ۵۰۰ هزارنفر ۱۷ نفر منتخب خواهند شد.

به گفته وی ، در تهران حدود ۹۸ هزارنفر واجد شرایط رای دهی داریم که از این تعداد پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد مشارکت داشته باشند.
وی افزود: نظام پزشکی هدف گذاری‌ها و برنامه خاص خود را دارد که مهمترین آن مراقبت از کیان و مسائل صنفی و توجه به مشکلات است. امیدواریم تیم جدید مشکلات را به حداقل برسانند.

تاکنون گزارشی از تخلف نداشتیم

دکتر عباس مسجدی رئیس هیئت نظارت هشتمین دوره انتخابات نظام پزشکی استان تهران، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: یکی از مهمترین انتخابات صنفی با توجه سبقه پزشکی، همین انتخابات نظام پزشکی است‌. با تمهیداتی که از پیش اندیشیده شده است دانشگاه علوم پزشکی ایران مجری انتخابات امروز است و انتخابات از ساعت مقرر آغاز شد و تا ۸ بعد از ظهر و در صورت ضرورت تا ۱۰ شب ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی از تخلف نداشتیم. افزود: خوشبختانه در ۳ محل دانشکده، کتابخانه و مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، انتخابات ادامه دارد و از اولین ساعات با مشارکتی غیرقابل پیش بینی همکاران حضور دارند و روند انتخابات در حال برگزاری است.

مسجدی درباره رعایت پروتکل‌ها، تاکید کرد: پروتکل‌ها رعایت می‌شود. با توجه به اینکه زیرساخت‌های لازم الکترونیکی فراهم نبود تا شعبه را در سطح تهران گسترش دهیم؛ تصمیم هیئت اجرایی و هیئت نظارت این بود که محل برگزاری انتخابات دانشگاه علوم پزشکی ایران باشد. این انتخابات یک نوع جشن صنفی است و حتی جمعیت کمتر از سالیان پیش از کرونا است اما تذکرات لازم را می‌دهیم و امیدواریم پروتکل‌ها رعایت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha