عضو هیات مدیره انجمن اتیسم ایران گفت: یکی از ضروری‌ترین نیازهای افراد اوتیسم و خانواده‌های آنان پوشش بیمه‌ای است، زیرا این افراد هزینه‌های بسیاری دارند و با پوشش بیمه‌ای می‌توان بخشی از هزینه‌ها را کاهش داد.

پوشش بیمه ای یکی از ضروری‌ترین نیازهای افراد اوتیسم است

سلامت نیوز: عضو هیات مدیره انجمن اتیسم ایران گفت: یکی از ضروری‌ترین نیازهای افراد اوتیسم و خانواده‌های آنان پوشش بیمه‌ای است، زیرا این افراد هزینه‌های بسیاری دارند و با پوشش بیمه‌ای می‌توان بخشی از هزینه‌ها را کاهش داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سید فوآد محمدی افزود: اوتیسم متوقف نمی‌شود و روند درمانی طولانی مدتی دارد و هزینه‌های مربوطه همواره بر دوش خانواده است و اهمیت این‌که بیمه‌ها به هزینه‌های اوتیسم بپردازند بسیار زیاد است.


به گزارش سازمان بیمه سلامت،وی اظهار داشت: در زمینه بیمه‌های تکمیلی نیز نیاز داریم که شرکت‌های بیمه‌ای حمایت کنند. برخی از داروهایی که برای افراد اوتیسم تجویز می‌شود، قیمت‌های بالایی دارند و موضوع بیمه تکمیلی در این زمینه اهمیت دارد. بیمه یکی از مسائل بسیار حیاتی برای این افراد محسوب می‌شود.
محمدی ادامه داد: کمک‌های سازمان بیمه سلامت در زمینه حمایت از افراد اوتیسم جای قدردانی دارد. مدیرعامل و معاونان سازمان بیمه سلامت در این زمینه از این بیماران حمایت‌های مناسبی انجام دادند و توجه ویژه‌ای به این افراد شد.


به گفته وی، همچنین در این زمینه پیشنهاداتی از طرف انجمن اوتیسم به سازمان بیمه سلامت ارائه شد که مورد موافقت قرار گرفت و امیدواریم در آینده بتوانیم تفاهم نامه‌های بیشتری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بیمه سلامت برای حمایت بیشتر از افراد اوتیسم داشته باشیم و حمایت مناسبی که از این افراد انجام شده، ادامه دار باشد.


بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت تقریبا یک درصد از مردم جهان مبتلا به اوتیسم هستند. با توجه به مطالعات انجام شده در ایران نیز حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر مبتلا به اوتیسم داریم که از این تعداد تاکنون ۳۰ هزار نفر در کشور شناسایی شده‌اند.


اوتیسم یک اختلال عصبی است که منجر به نارسایی‌های مغزی می‌شود و در مسیر تحول کودک به وقوع می‌پیوندد. وجه مشخصه این نارسایی تاخیر یا انحراف در رشد مهارت‌های اجتماعی، شناختی، ارتباط کلامی و غیر کلامی،  رفتارها، علایق خاص و تکراری است، کودکان مبتلا به اوتیسم مشکلات ارتباطی دارند و از درک احساسات یا تفکرات سایرین عاجز هستند.


این اختلال هیچ محدودیت نژادی، قومی یا اجتماعی ندارد، میزان درآمد خانواده، سبک زندگی یا تحصیلات نیز بر کودکان مبتلا به اوتیسم هیچ تأثیری ندارد.  
اوتیسم در هیچ جای دنیا درمان قطعی ندارد زیرا هنوز در دنیا مشخص نشده است که چرا یک کودک به این اختلال مبتلا می‌شود اما روش‌های بهبود و جلوگیری از گسترش این اختلال در فرد از طریق خدمات توانبخشی، مشاوره‌ای، مددکاری و غیره قابل وصول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha