نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، افراد آلوده به کووید-۱۹تا ۹ ماه پس از عفونت هنوز از آنتی بادی‌های علیه این ویروس در خون خود برخوردار هستند.

آنتی بادی‌های کووید-۱۹ پس از عفونت تا ۹ ماه در بدن باقی می‌مانند

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، افراد آلوده به کووید-۱۹تا ۹ ماه پس از عفونت هنوز از آنتی بادی‌های علیه این ویروس در خون خود برخوردار هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، این موضوع در مورد افراد مبتلا به کرونا چه آنهایی که علائم این بیماری را تجربه کردند و چه افرادی که به کرونای بدون علائم مبتلا شدند، صدق می کند.


داده های این مطالعه که توسط محققان کالج ایمپریال لندن انجام شد، نشان داد: کمتر از ۹۹٪ ساکنان منطقه ای از ایتالیا به نام وُ (Vo) که در فوریه یا مارس سال میلادی گذشته به ویروس کرونا آلوده شده بودند، تا نوامبر آنتی بادی علیه ویروس کووید-۱۹ داشتند. ساکنان وُ در ایتالیا در مراحل اولیه شیوع همه گیری کرونا، حجم بالایی از موارد ابتلا به این بیماری را تجربه کردند.


نتایج این مطالعه بر اساس تجزیه و تحلیل نمونه های خون جمع آوری شده از ۸۵٪ از حدود ۳۰۰۰ ساکن وُ در ایتالیا بدست آمده است.
این مطالعه نشان داد که سطح آنتی بادی ها در خون افرادی که به کرونا مبتلا شده بودند، در طول نه ماه کاهش یافت - اما این سطوح ازآنتی بادی ها در بین افرادی که علائم کووید-۱۹ تجربه کرده بودند و افراد عاری از علائم تفاوت نداشت. آنتی بادی ها سلول هایی هستند که توسط سیستم ایمنی بدن برای مقابله با ویروس ها تولید می شوند.


«ایلاریا دوریگاتی» ، یکی از نویسندگان این پژوهش، در بیانیه مطبوعاتی گفت: ما هیچ مدرکی دال بر این که سطح آنتی بادی بین عفونت های علامتی و بدون علامت کووید-۱۹ به طور قابل توجهی متفاوت باشد، پیدا نکردیم. این موضوع نشان می دهد که قدرت واکنش ایمنی بدن به علائم و شدت عفونت بستگی ندارد.
محققان گفتند، علاوه بر این، در برخی از شرکت کنندگان این مطالعه، سطح آنتی بادی با گذشت زمان افزایش یافته که این موضوع نشان دهنده عفونت مجدد احتمالی با ویروس بوده که باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می شود.


اینکه چه مدت عفونت قبلی افراد را در برابر کووید-۱۹ محافظت می کند، یکی از موضوعات مورد بحث در جامعه علمی بوده است، اما بیشتر مطالعات نشان می دهد که ایمنی مبتنی بر ویروس حداقل سه ماه طول می کشد.


برعکس، تحقیقات نشان می دهد ایمنی ارائه شده توسط واکسن های «فایزر» و «مُدرنا» ممکن است سال ها طول بکشد.
مشروح این مطالعه در نشریه Nature Communications منتشر شده است.


ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.


کشورهای زیادی همچون آمریکا، ایران، هند، روسیه، چین، انگلیس و کوبا وارد عرصه تولید واکسن کرونا شده اند و موفقیت های چشمگیری در این زمینه کسب کرده اند.


اکنون واکسیناسیون علیه ویروس کووید ۱۹ در بسیاری از کشورها در حال انجام است.

ترجمه از ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha