طی مراسمی امروز صندوق جمعیت ملل متحد تعداد یک هزار دستگاه اکسیژن ساز به سازمان بهزیستی جمهوری اسلامی ایران اهدا کرد.

سلامت نیوز:طی مراسمی امروز صندوق جمعیت ملل متحد تعداد یک هزار دستگاه اکسیژن ساز به سازمان بهزیستی جمهوری اسلامی ایران اهدا کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، متن زیر بیانیه آقای بیورن اندرسن مدیر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، به همین مناسبت  است:

از طرف صندوق جمعیت ملل متحد، مفتخرم که بهترین آرزوها و حمایت خود را به مناسبت برپایی مراسم  اهدای دستگاه های اکسیژن ساز به شریک دیرینه مان در جمهوری اسلامی ایران، سازمان بهزیستی کشور ابراز نمایم .این دستگاه ها برای حفظ سلامت  سالمندان تهیه شده است. در عین حال ،  هفته بهزیستی را که با هدف آگاهی بخشی در مورد سلامت و رفاه افراد آسیب پذیرترین  جامعه برنامه ریزی شده، به سازمان بهزیستی کشور تبریک میگویم.  .

بیش از دو سال از آخرین باری می گذرد که اینجانب در اکتبر 2018 برای شرکت در  کنفرانس منطقه ای سالمندی جمعیت، به ایران سفر کردم. در آن کنفرانس مباحثی مهم در زمینه   نقش خانواده ، جمعیت   و دولت ها در جوامع در حال سالمندی مطرح گردید و اینجانب در آن جلسات  بر رویکرد چرخه زندگی و زنانه شدن  سالمندی، تأکید  کردم.

از آن زمان، پیشرفت های چشمگیری در پیشبرد برنامه سالمندی سالم و فعال  در ایران حاصل شده است که   با تصویب سند ملی سالمندان با هدف بهبود حمایت های اجتماعی و خدمات سلامت و ارتقا محیط های مناسب  دوستدار سالمند، سیاست گذاری ها و خدمات، به اوج خود رسیده است.

در همین زمان ، جهان با بحران بی سابقه ای روبرو شده است: همه گیری کووید19؛ با عواقب ویرانگر بر سلامت و رفاه مردم.

بدون شک افراد مسن بیش از دیگران تحت تأثیر آن قرار گرفته اند.

داده های جهانی نشان می دهد که افراد سالمندی که به طور خاص در مراکز مراقبت شبانه روزی و مراکز توانبخشی نگهداری میشوند ، بیشتر در معرض ابتلا به عفونت و پیامدهای ناگوار ناشی از کووید19 هستند.

تاکنون، جمهوری اسلامی ایران بیش از سه میلیون و 300 هزار مورد تأیید شده آزمایشگاهی و بیش از 85 هزار مورد مرگ را گزارش کرده است. از این تعداد، تقریباً 63 هزار فرد مسن بالای 65 سال جان خود را به علت کووید19 از دست داده اند. علاوه بر این، در مجموع نزدیک به 13 هزار سالمند در تقریباً 300 مرکز نگهداری  شبانه روزی اقامت دارند و در معرض خطر ابتلا به عفونت هستند. قابل تقدیر است که سالمندان در اولویت برنامه واکسیناسیون  در مراکز مراقبتی  قرار دارند.

در میان همه گیری کووید19، صندوق جمعیت ملل متحد و شرکای آن، در جهت دهی مجدد تلاش های خود برای پاسخگویی به نیازهای جمعیت آسیب پذیر موفق عمل کرده اند. با سازمان بهزیستی کشور، صندوق جمعیت ملل متحد  به همراه صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) و بخش کمک بشردوستانه اتحادیه اروپا (ECHO) برای محافظت از جان بیش از 13 هزار و 800 سالمند ساکن در مراکز مراقبت، با تهیه دستگاه اکسیژن ساز، و از طریق ارتباطات ریسک-محور و مشارکت های اجتماعی برای پیشگیری و کنترل بیماری ، همکاری کرده است.

تهیه یک هزار دستگاه اکسیژن ساز، اثبات تعهد  صندوق جمعیت ملل متحد و شرکای آن است که در  شرایط  همه گیری،  هیچ کس ازرقم نیافتد و از تلاش های ملی پشتیبانی شود. بار دیگر، دولت جمهوری اسلامی ایران با اقدامات خود نشان داده است که به عنوان یک نمونه  موفق در رفع نیازهای سالمندان در منطقه، مطرح است. دراین زمان؛ صندوق جمعیت ملل متحد همچنان متعهد است که در کنار دولت و مردم ایران و تلاش آن ها برای توسعه پایدار است، باقی بماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha