ناظر کارآزمایی بالینی واکسن برکت گفت: ما در مرحله سوم کارآزمایی هستیم و حدود ۱۵ مرداد می توانیم واکسن را تحویل دهیم. خبر خوب این است که افراد مشارکت کننده در مرحله دوم تعداد اندکی مبتلا شده اند. تعدادی که بعد از دوز دوم مبتلا شده اند ۱۲ نفر هستند.

۱۲ نفر از کسانی که واکسن برکت تزریق کردند به کرونا مبتلا شدند

سلامت نیوز: ناظر کارآزمایی بالینی واکسن برکت گفت: ما در مرحله سوم کارآزمایی هستیم و حدود ۱۵ مرداد می توانیم واکسن را تحویل دهیم. خبر خوب این است که افراد مشارکت کننده در مرحله دوم تعداد اندکی مبتلا شده اند. تعدادی که بعد از دوز دوم مبتلا شده اند ۱۲ نفر هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، محمدرضا صالحی توضیح داد: تست خنثی سازی است که تا الان برای سویه انگلیسی و آفریقایی و دلتا آزمایش شد و نتیجه بسیار امیدبخش بود و نشان دهنده آن است که واکسن کووایران برکت درباره سویه دلتا می تواند موثر باشد.

صالحی در ادامه خطاب به سخنگوی ستاد مقبله با کرونا گفت: اگر بتوانیم سیستم مدیریت دقیقی داشته باشیم می توانیم بحث جهش‌های خودمان را مطالعه کنیم و هم رویکرد پیش دستانه برای بهبود کیفیت واکسن‌ها و قدرت آنها داشته باشیم. واکسن‌ها ممکن است در آینده اثربخش روی سویه های آتی نباشند. در مورد سویه دلتا و تستی که در آزمایشگاه شد، سرم داوطلبانی که واکسن داشتند با عدد قابل توجهی ویروس دلتا را از درآزمایشگاه از بین برد و ظرف سه هفته آینده مقاله هر ۳ سویه را منتشر می کنیم و پاسخگوی مردم هستیم.

این متخصص عفونی گفت: اعداد اعلام شده شامل واکسن و واکسن نما است. این که بگوییم کدام مرتبط با واکسن و دیگری واکسن نماست باید مطالعه کنیم. باید فضا را برای مجریان بالینی آماده کنیم که بتوانند موارد را گزارش کنند بدون نگرانی از این که رسانه چه برخوردی می کند. ۷۰۰ و خرده ای قرار بود در یک مطالعه باشند ۳۰۰ نفر که وارد شدند مجریان متوجه شدند میزان مرگ و میر در بخشی که واکسن تزریق می شود بالاتر است و اینها را گزارش کردند. باید فضا را مهیا کنیم این مسایل منتشر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha