یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

رگبار و رعد و برق در برخی نقاط کشور/ دریای خزر متلاطم می‌شود

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،امین حسین نقشینه درخصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور  گفت: امروز به ویژه در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب برای بعضی از مناطق جنوبی کشور مانند هرمزگان، فارس، بوشهر، جنوب کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و شرق خوزستان رشد ابر و در بعضی مناطق رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.


وی افزود: همچنین امروز برای استان‌های گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده باران با احتمال رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود. از فردا تا روز یکشنبه به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در مناطقی از استان‌های هرمزگان، فارس، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق بوشهر رشد ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.


این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: فردا در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی انتظار می‌رود بارش پراکنده باران با احتمال رعدوبرق رخ بدهد. شنبه و یکشنبه در گیلان و برخی مناطق مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی پیش بینی می‌شود بارش باران با احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت اتفاق بیفتد. 

 وی تصریح کرد: امروز و فردا در نوار شرقی کشورمان به‌ویژه منطقه زابل باد شدید همراه با گردوخاک رخ می‌دهد. این شرایط را روز‌های شنبه و یکشنبه در سمنان، شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور و دوشنبه در شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشورمان خواهیم داشت.از فردا تا یکشنبه دمای هوا بین ۴ تا ۸ درجه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش پیدا خواهد کرد. در‌ پنج روز آینده دریای عمان به‌ویژه مناطق شرقی دریا و از اواخر وقت فردا تا یکشنبه دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود.


نقشینه درباره آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: تهران هم در پنج روز آینده آسمانی صاف خواهد داشت. بیشینه دمای تهران امروز ۳۸ درجه بالای خواهد بود و کمینه دما هم به ۲۸ درجه سانتیگراد خواهد رسید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha