نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت دنبال کردن راه های کارشناسی برای حل مشکل تامین آب استان خوزستان، گفت: با سیاست های غلط حوزه آبی، امنیت غذایی کشور را در حوزه نهاده های دامی، گندم ، ذرت و دانه های روغنی به خطر می اندازیم.

باید تعهدات ۱۵ ساله برای تامین آب شرب مردم خوزستان اجرایی شود

سلامت نیوز: نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت دنبال کردن راه های کارشناسی برای حل مشکل تامین آب استان خوزستان، گفت: با سیاست های غلط حوزه آبی، امنیت غذایی کشور را در حوزه نهاده های دامی، گندم ، ذرت و دانه های روغنی به خطر می اندازیم.

به گزارش سلامت نیوز، مجتبی یوسفی در گفت وگو با ایسنا، درباره اقداماتی که باید در کوتاه مدت برای حل مشکل آب استان خوزستان صورت گیرد، بیان کرد: پروژه هایی که بنا بود با تکمیلشان جلوی سیلاب ها را بگیرد باید هرچه سریع تر اجرایی شود. ما شاهد بودیم در سال ۹۸ سیل زندگی مردم را دچار مخاطره کرد و به زیرساخت های استان آسیب رساند. اجرای این پروژه ها یک اقدام حداقلی است که باید در اسرع وقت صورت گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون ما در شمال و جنوب استان خوزستان با مشکل تامین آب مواجه هستیم. شهر دهدز در شمال خوزستان که پنج دقیقه با بزرگ ترین سد کشور فاصله دارد، مردم آب شرب ندارند. اکنون مناطق هورالعظیم، حمیدیه و شادگان نیز با مشکل تامین آب مواجه هستند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اولین گام این است که تعهدات ۱۵ ساله ای که داده شده است را برای تامین آب شرب مردم اجرایی کنند. از سوی دیگر پروژه مقام معظم رهبری که برای چندین سال گذشته است باید اجرایی شود. این طرح ۵۵۰ هزار هکتاری هم در ساماندهی مصرف آب در استان و هم در تامین امنیت غذایی کشور نقش موثری دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: استان خوزستان با ۱۷/۳ میلیون تن تولید محصولات باغی و زراعی و ۱/۳ میلیون تن تولید گندم رتبه یک زراعت کشور است. ما با سیاست های غلط حوزه آبی امنیت غذایی کشور را در حوزه نهاده های دامی، گندم و ذرت و دانه های روغنی به خطر می اندازیم.

یوسفی در پایان افزود: باید در کوتاه مدت غرامت و خسارت کشاورزان و دامداران پرداخت شود. دادن وعده های توخالی مشکلی از مردم حل نمی کند بلکه باید اقدامات کارشناسی برای حل مشکل تامین آب مردم دنبال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha