شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 315108

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: اولین محموله از مجموعه واکسن اهدایی ژاپن وارد کشور شد که دربردارنده بیش از یک میلیون دُز واکسن آسترازنکا تولید شده در ژاپن است.

واکسن‌های ژاپنی وارد ایران شد

سلامت نیوز: سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: اولین محموله از مجموعه واکسن اهدایی ژاپن وارد کشور شد که دربردارنده بیش از یک میلیون دُز واکسن آسترازنکا تولید شده در ژاپن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، جهانپور،سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: اولین محموله از مجموعه واکسن اهدایی دولت و ملت ژاپن عصر جمعه وارد کشور شد که دربردارنده بیش از یک میلیون دُز واکسن آسترزنکا تولید شده در ژاپن است.

وی گفت: این محموله با هماهنگی وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه و با عملیات اجرایی UNOPS ساعاتی پیش وارد کشور شد.

 جهانپور تصریح کرد: با توجه به آغاز بازیهای المپیک، هماهنگی‌های فشرده‌ای برای انتقال این محموله صورت پذیرفته است.
 
سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: محموله بعدی ان‌شاءالله جمعه هفته بعد وارد کشور می‌شود که حدود یک میلیون و هشتصد هزار دز واکسن خواهد بود.
 
به گفته رییس‌ سازمان غذا و دارو،  با توجه به ظرفیت فعلی تزریق واکسن در کشور، محموله های اینچنینی می‌تواند واکسن مورد نیاز کشور را تا زمان کفایت واکسن‌های تولید داخل، تامین نماید.
 
سخنگوی سازمان غذا و دارو یاد آور شد: حمل و نقل بین‌المللی DHL بعد از مدتها، برای انتقال این محموله، همکاری‌های خود با ایران برای انتقال دارو و واکسن‌ را آغاز کرده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha