شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 315110

مصرف کافئین به خصوص قهوه‌های تلخ باعث از دست رفتن آب زیادی از بدن می‌شود و بسیاری از افراد در طول روز بیش از سه لیوان قهوه مصرف می‌کنند که باعث تشدید گرمازدگی در آن‌ها خواهد شد و توصیه می‌کنم که چنین افرادی مصرف کافئین را به حداقل کاهش دهند یا در کنار آن‌ دو تا سه لیوان آب بنوشند چرا که نسبت به دیگران آب بیشتری از دست می‌دهند.

مصرف کافئین گرمازدگی را تشدید می‌کند

سلامت نیوز:مصرف کافئین به خصوص قهوه‌های تلخ باعث از دست رفتن آب زیادی از بدن می‌شود و بسیاری از افراد در طول روز بیش از سه لیوان قهوه مصرف می‌کنند که باعث تشدید گرمازدگی در آن‌ها خواهد شد و توصیه می‌کنم که چنین افرادی مصرف کافئین را به حداقل کاهش دهند یا در کنار آن‌ دو تا سه لیوان آب بنوشند چرا که نسبت به دیگران آب بیشتری از دست می‌دهند.   

علایم گرمازدگی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،گرمازدگی شرایطی است که علایم آن شامل تعریق شدید و ضربان قلب سریع و در نتیجه گرم شدن بیش از حد بدن است. گرفتگی عضلات ،  حالت تهوع ،  سردرد ، خستگی و سرگیجه ها از علایم متفاوت گرمازدگی است مصرف عرقی جات از جمله بهارنارنج به رفتگی گرمازدگی کمک می کند.   

علل گرمازدگی

قرار گرفتن در معرض دمای بالا به ویژه هنگامی که با رطوبت زیاد و فعالیت بدنی شدید همراه باشد  از علل گرمازدگی است.در صورتی که  گرمازدگی،  سریع درمان نشود می‌تواند به سکته قلبی منجر شود اما خوشبختانه در بسیاری از موارد قابل پیشگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha