پژوهشگران کالج پرستاری Rory Meyers در تحقیقات جدید خود ارتباط بین بیماری‌های دهان و دندان با آلزایمر را کشف کردند.

مسواک‌زدن از ابتلای به آلزایمر جلوگیری می‌کند!

سلامت نیوز:پژوهشگران کالج پرستاری Rory Meyers در تحقیقات جدید خود ارتباط بین بیماری‌های دهان و دندان با آلزایمر را کشف کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، شاید شما نیز در ارتباط با خواص مسواک زدن در ارتباط با سلامت دهان و دندانهایتان شنیده باشید؛ اما ندانید که سلامتی دهان و دندان نه تنها بوی بد دهان را دور می‌کند، بلکه می‌تواند از افت شناختی نیز جلوگیری کند؛ به طوری که به تازگی دانشمندان از تأثیر مسواک زدن و کشیدن نخ دندان در جلوگیری از زوال عقل سخن گفته اند.


به گزارش «healthshots،ما شاید همیشه بهداشت دهان خود را امری مهم بدانیم. کشیدن نخ دندان مرحله بعدی است و زدن مسواک دوبار در طول روز برای بسیاری از ما به یک وظیفه بدل شده است؛ اما اگر بدانید نگهداری بهداشت دهان به سلامت ذهن شما نیز مرتبط است، چه واکنشی خواهید داشت؟.


این مسئله‌ای شوخی نیست؛ چرا که دانشمندان کشف کرده اند اگر به طور مرتب نخ دندان بکشید، با این کار می‌توانید مانع افت شناخت و زوال عقل شوید.


رایج‌ترین بیماری شناختی که ممکن است شما در سنین پیری با آن روبرو شوید، «دمانس» یا «زوال عقل» است؛ تا جایی که فرد حتی با خطر نشناختن عزیزانش روبرو است. این مسئله به این دلیل رخ می‌دهد که سلول‌های ذهن شما دچار کاهش رشد می‌شوند. اما باید بدانید این روند برای افرادی که به سلامت دندان‌های خود توجهی نمی‌کنند و سلامت آن را امری تضمین شده می‌دانند، زودتر آغاز می‌شود.


محققان کالج پرستاری Rory Meyers دانشگاه نیویورک دریافتند افراد بزرگسالی که دندان‌های بیشتری را از دست داده اند، ۱.۴۸ برابر در خطر بالاتری از اختلال شناختی و ۱.۲۸ برابر در خطر بالاتری از زوال عقل قرار دارند.


اینکه گفته می‌شود بهداشت ضعیف دهان و دندان، بدین معناست که فرد دارای پوسیدگی دندان بوده و در معرض از بین رفتن دندان هاست؛ به طوری که فرد نمی‌تواند غذا را به درستی جویده و مواد مغذی آن را خارج کند. وقتی ماده مغذی غذا‌ها به درستی خارج نمی‌شود، این یعنی که غذای درستی نیز به مغز نمی‌رسد و همین امر سبب کاهش شناخت و مشکلات مرتبط با آن در فرد می‌شود.


این پژوهش همچنین شواهدی را نشان داد که التهاب دهان به التهاب مغز و اختلال شناختی مرتبط است؛ بنابراین، می‌بینید که چگونه یک عادت کوچک می‌تواند چنین تفاوت بزرگی را در زندگی شما ایجاد کند.


نکات مهم در ارتباط با سلامت دهان
۱- دندان‌های خود را روزی دو بار مسواک بزنید. مطمئن شوید که بعد از صرف صبحانه و بعد از شام مسواک زده اید.
۲- ظرف گذشت ۱۵ دقیقه از اینکه چیزی را می‌خورید، سعی کنید آب در دهان کرده و غرغره کنید.
۳- اگر چیزی شیرین را خورده اید، مسواک زدن اجباری است.
۴- از مسواک‌های دارای الیاف بسیار سفت و سخت استفاده نکنید.
۵- حواستان باشد تمیز کردن خود زبان نیز بسیار مهم است.
۶- از نخ دندان استفاده کنید، زیرا می‌تواند در از بین بردن ذرات غذایی که بین دندان‌های شما گیر کرده اند کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha