یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
کد خبر: 315217

بدون شک نمی‌توان اسموتی سیب‌زمینی و موز را داروی زخم معده دانست اما باید بدانید که با ترکیب فواید گوارشی آب سیب‌زمینی با مواد مغذی موز می‌توان با سوزش و ناراحتی ناشی از زخم معده مقابله کرد. ترکیبات موجود در این دو ماده غذایی مفید باعث خنثی شدن اسید زیاد ناشی از ترشح بیش از حد شیره معده شده و به نوبه خود باعث تسریع روند احیای مخاط آسیب‌دیده می‌شوند.

تسکین زخم معده با سیب‌زمینی و موز

سلامت نیوز: بدون شک نمی‌توان اسموتی سیب‌زمینی و موز را داروی زخم معده دانست اما باید بدانید که با ترکیب فواید گوارشی آب سیب‌زمینی با مواد مغذی موز می‌توان با سوزش و ناراحتی ناشی از زخم معده مقابله کرد. ترکیبات موجود در این دو ماده غذایی مفید باعث خنثی شدن اسید زیاد ناشی از ترشح بیش از حد شیره معده شده و به نوبه خود باعث تسریع روند احیای مخاط آسیب‌دیده می‌شوند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت تبیان، زخم معده جزو زخم‌های باز است که در مخاط جداره داخلی معده و قسمت فوقانی روده کوچک به وجود می‌آید. این نوع زخم به دلیل رشد بیش از حد هلیکوباکترپیلوری و تحریک ناشی از استفاده طولانی‌مدت از برخی داروها بروز می‌کند. درد ناشی از زخم معده خود را با دردهای شکمی شدید نشان می‌دهد که با رفلاکس معده، التهاب و علائم گوارشی دیگر است. با وجود اینکه زخم معده همیشه مشکل حاد و جدی به نظر نمی‌رسد اما لازم است که حواستان به عفونت‌های احتمالی و خونریزی معده باشد. بنابراین نباید حتی زخم معده جزئی نیز نادیده گرفته شود.
خوشبختانه در موارد جزئی می‌توان به کمک روش‌های طبیعی با مشکل مقابله کرد چون برخی مواد غذایی حاوی ترکیباتی هستند که به خنثی‌سازی اسید بیش از اندازه معده کمک می‌کنند. سیب‌زمینی و موز جزو این مواد غذایی هستند که روند بهبود و تسکین زخم معده را تسریع می‌بخشند و باعث بالا بردن تعادل pH معده شده و رفلاکس اسید معده را کاهش می‌دهند.
در این مطلب شما را با یک اسموتی تهیه شده با این دو ماده غذایی مفید آشنا می‌کنیم که برای کنترل حالت اسیدی معده مفید بوده و به تسکین مخاط گوارشی کمک می‌کند. با ما همراه باشید.

اسموتی سیب‌زمینی و موز درمان‌کننده زخم معده نیست
بدون شک نمی‌توان اسموتی سیب‌زمینی و موز را داروی زخم معده دانست اما باید بدانید که با ترکیب فواید گوارشی آب سیب‌زمینی با مواد مغذی موز می‌توان با سوزش و ناراحتی ناشی از زخم معده مقابله کرد.
ترکیبات موجود در این دو ماده غذایی مفید باعث خنثی شدن اسید زیاد ناشی از ترشح بیش از حد شیره معده شده و به نوبه خود باعث تسریع روند احیای مخاط آسیب‌دیده می‌شوند.

اندر فواید سیب زمینی
آب سیب زمینی یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای تسکین شرایطی است که در نتیجه عدم تعادل در میزان اسیدهای گوارشی به وجود می‌آید. میزان فیبرهای موجود در این ماده غذایی به اضافه آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی آن باعث بهبود روند هضم غذا شده و سوزش مخاط معده را کاهش می‌دهد. سیب زمینی حاوی مواد معدنی قلیایی است که به کنترل روند التهابی کمک می‌کنند. این ماده غذایی باعث تسریع روند بهبود و تسکین مخاط درگیر می‌شود. این ماده غذایی بی‌ادعا و در دسترس همچنین برای کاهش رفلاکس اسید معده و تسکین سوزش معده فوق‌العاده است.

اندر خواص موز
موز میوه‌ای سرشار از نشاسته و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است که بعد از جذب توسط بدن باعث ایجاد تعادل در pH معده می‌شود. این میوه مفید حاوی میزان قابل‌توجهی فیبر است که به بهبود هضم غذاهای سنگین کمک کرده و اجازه نمی‌دهد آن‌ها در روده تخمیر شوند. موز با خنثی‌سازی اسید ناشی از عدم تعادل pH معده بروز زخم در لایه محافظت‌کننده معده را کاهش می‌دهد. این میوه خندان حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی متعددی است که برای حفظ سلامت بافت‌های آسیب‌دیده ضروری هستند. موز به تسکین ناراحتی‌های ایجاد شده به دلیل رفلاکس اسید معده و ورم معده کمک زیادی می‌کند.

چگونه اسموتی تسکین دهند با سیب زمینی و موز تهیه کنیم؟
برای آماده کردن این اسموتی بهترین کار این است که از سیب زمینی تقریباً نارس و بدون هیچ نوع جوانه استفاده کنید. علاوه براین بهتر است از موز سبز در تهیه این اسموتی استفاده کنید چون موزهای سبز حاوی نشاسته و فلاوونوئیدهای بیشتری هستند.
مواد لازم:
سیب زمینی 1 عدد
موز سبز 1 عدد
آب نصف لیوان معادل 100 میلی‌لیتر
روش تهیه:
سیب‌زمینی‌تان را به خوبی بشویید و پوست بگیرید و به چند تکه تقسیم کنید. آن را داخل مخلوط‌کن بریزید و آب آن را بگیرید و کنار بگذارید. سپس موز را نیز خرد کرده و داخل مخلوط کن بریزید و سپس با آب سیب زمینی ترکیب کنید. در نهایت آب را اضافه کنید تا رقیق شده و به مدت چند ثانیه میکس کنید تا بافتی یکدست و صافی حاصل شود.
روش استفاده:
اسموتی تان را صبح تهیه کرده و 20 دقیقه قبل از صبحانه میل کنید. شما می‌توانید مصرف این اسموتی را تا زمانی که احساس بهبود کنید ادامه دهید.

از کجا بفهمیم زخم معده داریم؟
شایع‌ترین علامت زخم معده احساس درد در ناحیه شکم است. شدت این درد متناسب با شدت زخم و میزان تولید ترشحات اسیدی معده متفاوت است. زخم معده معمولاً با علائم زیر همراه است:
. سوزش در ناحیه فوقانی معده
. سوزش معده یا رفلاکس اسید معده (بالا آمدن اسید از معده به سمت مری)
. احساس پری یا سنگینی معده
. التهاب و گاز زیاد
. عدم تحمل غذاهای چرب
. حالت تهوع و استفراغ
حواستان باشد که این مشکل ممکن است خود را با بیماری‌های دیگری نیز بروز دهد بنابراین لازم است که برای بررسی دقیق و تشخیص درست حتماً به پزشک مراجعه کنید. تست‌هایی که برای بررسی و تشخیص زخم معده انجام می‌شوند به قرار زیر است:
. انجام تست آزمایشگاهی برای تشخیص هلیکوباکتری پیلوری
. رادیوگرافی دستگاه گوارش
. آندوسکوپی لوله گوارشی فوقانی
. آزمایش هموگلوبین خون برای بررسی احتمال کم‌خونی.
اگر علائم زخم معده را در خود احساس می‌کنید می‌توانید از این اسموتی طبیعی استفاده کنید و در اولین فرصت به پزشک متخصص مراجعه کنید تا وضعیت معده‌تان را بررسی کرده و شدت و نوع زخم را مشخص کند. یادتان باشد که زخم معده در مراحل اولیه مسئله مهم و جدی نیست اما اگر به موقع درمان‌های مناسب را دریافت نکنید ممکن است عوارض جدی نشان دهد و شما را به دردسر بیندازد. بنابراین بهتر است هر نوع مشکلی در سلامتی‌تان که بعد از چند روز بهبود پیدا نمی‌کند را جدی گرفته و به پزشک متخصص مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha