وزیر بهداشت با اشاره به تعطیلی ۶ روزه استان های تهران و البرز، گفت: متاسفانه رستوران ها در شهرهای تعطیل باز هستند.

رستوران ها در شهرهای تعطیل باز هستند/ترددها مثل قبل از تعطیلی است

سلامت نیوز:وزیر بهداشت با اشاره به تعطیلی ۶ روزه استان های تهران و البرز، گفت: متاسفانه رستوران ها در شهرهای تعطیل باز هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سعید نمکی، صبح یکشنبه در حاشیه گفتگوی رئیس مؤسسه فینلای کوبا با وزیر بهداشت پیرامون روند پیشرفت پروژه مشترک ساخت واکسن، افزود: بعد از مدت‌ها و توقف ورود واکسن، روند واردات واکسن به شرایط خوبی رسیده و می‌توانیم برنامه واکسیناسیون را سریع‌تر پیش ببریم.


وی با تاکید مجدد بر این موضوع که وزارت بهداشت مسئولیت ندارد واکسن وارد کند و هیچ کجای دنیا هم اینگونه نیست، گفت: وزارت بهداشت فقط کار مدیریتی انجام می‌دهد، امابه دلیل فشار کار که روی دوش وزارت بود، به ناچار در بحث واردات واکسن وارد شدیم.


نمکی با اشاره به اقدامات گسترده‌ای که برای تأمین واکسن انجام شده است، ادامه داد: در موضوع تولید واکسن، راه بیست ساله را یک ساله رفته ایم و باید سختی‌های پیش رو در دسترسی به واکسن ایرانی را تحمل کنیم تا شرایط بهتر شود.
وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که از این به بعد هفته‌ای ۲۰۰ هزار دوز واکسن کووایران برکت تحویل می‌گیریم، افزود: واکسن پاستور هم به زودی می‌آید و قرار است هر ماه دو میلیون دوز واکسن اسپوتنیک تولید داخل تحویل بگیریم.


نمکی با اشاره به روند واکسن‌های وارداتی، گفت: قول داده بودیم افراد بالای ۶۰ سال، بیماران خاص و…، را واکسینه می‌کنیم که این کار در حال انجام است. افراد ۵۰ سال به بالا در استان‌های جنوبی و در برخی استان‌ها نیز افراد ۴۸ تا ۵۰ سال و ۵۸ تا ۶۰ سال هم واکسینه می‌شوند.
وی ادامه داد: عشایر کوچ رو ۱۸ سال به بالا نیز واکسینه می‌شوند.ضمن اینکه افراد پرخطر دیگری مثل رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، معلمان، اساتید دانشگاه‌ها و سایر گروه‌های پرخطر دیگر نیز واکسینه می‌شوند.


وزیر بهداشت تاکید کرد: اعلام گروه‌های سنی جدید دلیل نمی‌شود افرادی که جا مانده اند واکسن نگیرند، هموطنانی که پیامک دریافت کرده اند و شامل گروه‌های هدف بوده اند، حتماً واکسن می‌گیرند.
نمکی گفت: مردم منتظر ثبت نام‌های جدید باشند.
وزیر بهداشت در ادامه به پیک پنجم کرونا اشاره کرد و افزود: خیز جدید را پیش بینی می‌کردیم که ویروس دلتا از جنوب و جنوب شرق کشور ما را تهدید کند.
نمکی با عنوان این مطلب که میزان رعایت پروتکل‌ها به شدت نزول کرده است، گفت: متأسفانه رعایت پروتکل‌ها به حداقل رسیده است رستوران‌ها در شهرهای تعطیل باز هستند.


وزیر بهداشت ادامه داد: از نیروی انتظامی تشکر می‌کنم اما ترددها همان حالت را دارد و جاده‌ها باز هستند.
وی افزود: از هموطنان درخواست می‌کنم به خودتان و کادر درمان رحم کنید که در این دوران تحت فشار سنگین خدمت به بیماران قرار داشته اند و فرصت استراحت پیدا نکرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha