برخی گل‌ها خواص فراوانی دارد که می‌تواند برای زیبایی پوست و مو مورد استفاده قرار گیرد. در روش‌های دارویی سنتی همیشه علاوه بر رایحه، به خواص درمانی گل‌ها اهمیت زیادی می‌دهند.

6گل‌ که برای سلامت پوست و مو کاربرد دارد

سلامت نیوز: برخی گل‌ها خواص فراوانی دارد که می‌تواند برای زیبایی پوست و مو مورد استفاده قرار گیرد. در روش‌های دارویی سنتی همیشه علاوه بر رایحه، به خواص درمانی گل‌ها اهمیت زیادی می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، در ادامه به خواص گل‌هایی که برای سلامت پوست و مو  مفیدند اشاره می‌کنیم:  

گل همیشه بهار

روغن کالاندولا یا «گل همیشه بهار» به دلیل داشتن خواص ضد التهابی شناخته شده است. این گل وقتی به صورت خمیر در می‌آید می‌تواند برای کاهش لکه‌های پوستی استفاده شود.گل همیشه بهار می تواند درمانگر مناسبی برای اگزما، حساسیت و دیگر مشکلات پوستی باشد. این گل حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که یک نوع لایه بردار قوی برای پوست است و به جوان سازی آن کمک موثری می کند. 

تهیه ماسک گل همیشه بهار

مقداری از آن را با یک  قاشق غذا خوری آب له و مخلوط کنید تا خوب خمیر شود. سپس یک  قاشق غذا خوری شیر، ماست کم چرب و هویج رنده شده به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. ماسک را روی پوست صورت ماساژ دهید و بگذارید 30 دقیقه تا یک ساعت بماند.  

 بابونه

اگر از پف دور چشم رنج می‌برید، دم‌کرده این گل  را مصرف و از آن به عنوان مرهم استفاده کنید.بابونه همچنین به رفع خستگی عمومی کمک می‌کند. 

تهیه ماسک گل بابونه

مقداری از نوع خشک یا تازه آن را با آب لیموی تازه و شیر به نسبت مساوی مخلوط کنید و روی پوست صورت ماساژ دهید. بگذارید ماسک 15 دقیقه روی صورت بماند و بعد آن را بشویید و پوست تان را خشک کنید. ماسک گل بابونه یک پاک کننده طبیعی پوست است که استفاده منظم از آن باعث از بین رفتن جوش های سر سیاه و رنگدانه های غیر طبیعی پوست می شود.  

 یاس

گل یاس که به آن یاسمن هم می‌گویند از گیاهانی است که بسیار شناخته شده است. به همین دلیل است که تعجبی ندارد اگر این گیاه را در ساخت محصولات آرایشی مانند کرم‌های صورت، لوسیون ها، صابون ها، روغن‌ها و ... مشاهده می‌کنیم.

 تهیه ماسک گل یاس

 ابتدا گلبرگ های گل یاس را کمی له کنید. سپس به آن یک قاشق غذا خوری شیر یا خامه اضافه کنید.به منظور اضافه کردن چربی بیشتر به ماسک می توانید چند قطره روغن نارگیل هم به آن بیفزایید. در ادامه با استفاده از انگشتان دست ماسک را روی پوست خود به شکل دورانی ماساژ دهید. 15 دقیقه صبر کنید تا مواد به خوبی جذب پوست شود و بعد آن را با آب بشویید. استفاده منظم از این ماسک باعث از بین رفتن چین و چروک های پوست می شود.  

 بنفشه

این گل برای پوست و مو بسیار مفید است. گل بنفشه حاوی اسید سالیسیلیک است که تسکین دهنده، قابض و به عنوان یک عامل آرام کننده به شمار می‌آید. از گل بنفشه می‌توانید به عنوان لوسیون یا پماد استفاده کنید. 

تهیه ماسک بنفشه

 یک فنجان حاوی گل و برگ‌های این گیاه را در یک لیتر آب بجوشانید، سپس آن را صاف  کنید .می توانید از محلول به دست آمده  به صورت مرهم برای جوش‌های دردناک خود استفاده کنید.     

قاصدک

از نظر زیبایی، قاصدک پر از مواد مغذی و برای پوست عالی است. شما می‌توانید از برگ‌ها و گل آن یک دمنوش درست  کنید و  اگر به خارش پوست یا اگزما مبتلا هستید برای شست و شوی صورت از آن استفاده کنید. 

تهیه ماسک قاصدک

شما همچنین می‌توانید گل‌ها و برگ آن را در روغن زیتون یا بادام به مدت یک هفته قرار  دهید و سپس برای ماساژ بدن یا در حمام از آن استفاده کنید. 

 گل مریم

گل مریم گیاهی است که در صنعت عطرسازی از آن استفاده می‌شود. از گل مریم می‌توان روغن معطر برای ماساژ بدن درست کرد.

 تهیه ماسک گل مریم

۲۰ گل مریم را در 200 میلی لیتر روغن سبوس برنج بخیسانید و بگذارید یک هفته بماند. سپس آن را صاف و از آن به عنوان روغن ماساژ استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha