تنها وسیله تخمین موفقیت یا شکست ما در کاهش وزن، ترازوها نیستند.

در این زمان‌ها از ترازو برای وزن کردن استفاده نکنید!

سلامت نیوز: تنها وسیله تخمین موفقیت یا شکست ما در کاهش وزن، ترازوها نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ریدرز دایجست، وزن ما در زمان های خاصی دچار نوسان می شود و این نوسانات می توانند باعث دلسردی و بی انگیزگی ما شوند. توصیه می شود در ۷ زمان، برای پی بردن به وزن دقیق تان از ترازو استفاده نکنید:


روزهای خاصی از هفته: در مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه کورنل انجام شد، مشخص گردید وزن افراد در روزهای خاصی از هفته و بخصوص در روزهای آخر هفته دچار نوسانات زیادی می شود و ترازوها افزایش وزن را نشان می دهند. به عنوان مثال وزن شرکت کنندگان در این مطالعه، در روز دوشنبه بسیار بیشتر از روز جمعه بوده است. محققان توصیه می کنند که یک روز مشخص را برای وزن کردن خود با ترازو انتخاب کنید و از وزن کردن خود در روزهای مختلف هفته بپرهیزید.


عدم تخمین لباس هایی که می پوشیم: به گفته محققان، لباس مردان باعث می شود که به طور متوسط، ۱,۱ کیلوگرم به وزن واقعی آنها اضافه گردد. وزن زنان نیز با محاسبه لباس، ۰.۹ گرم بیشتر از میزان واقعی است.


عدم محاسبه عضلات: وزن ماهیچه ها از چربی ها بیشتر است اما چربی ها حجم بیشتری را نسبت به ماهیچه ها در بدن اشغال می کنند. به همین دلیل افرادی که چربی بیشتری دارند، نسبت به کسانی که دارای ماهیچه هستند، چاقتر نشان می دهند. انجام ورزش های استقامتی باعث عضله سازی می شود و ترازو عددی بیش از حد انتظار را به ما نشان می دهد. با این که این عدد بالا رفته، سایز بدن در حال کاهش است و فرد فاصله کمتری با رسیدن به تناسب اندام دارد.


نوشیدن آب زیاد: نوشیدن ۴۷۵ میلی لیتر آب در روز، وزن را تا نیم کیلوگرم افزایش می دهد بنابراین هیچگاه بعد از نوشیدن آب، خود را وزن نکنید.


انجام ورزش های شدید: وزن کردن بعد از انجام یک جلسه ورزش شدید همراه با تعریق، وزن ما را کمتر از حد معمول نشان می دهد زیرا مایعات زیادی را از دست داده ایم. وزن واقعی در این هنگام نیم تا یک کیلوگرم بیشتر از وزنی است که ترازو نشان می دهد.


مصرف بیش از حد کربوهیدرات یا نمک: مصرف غذاهای شور، باعث احتباس آب در بدن می شود و وزن را به طور موقت افزایش می دهد. کربوهیدرات ها نیز همین خاصیت را دارند. مقادیر اضافی آنها به شکل گلیکوژن در کبد ذخیره می شود. کلیکوژن آب را جذب می کند. بنابراین بعد از مصرف این دو گروه غذایی، خود را وزن نکنید.


ابتلا به یبوست: عدم اجابت مزاج بین دو تا سه روز، در حدود نیم تا دو کیلوگرم وزن کاذب به شما اضافه می کند. با اجابت مزاج وزن شما به حالت طبیعی بر می گردد.

ترجمه از ایرنا زندگی


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha