معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به همه هموطنان توصیه کرد که اگر با علائم بیماری کرونا مواجه شدند، تنها و سریع به مراکز ۱۶ ساعته، مراجعه کنند.

اگر علائم کرونا داشتید به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنید

سلامت نیوز: عبدالرسول همتی گفت: با توجه به موج جدید موارد ابتلا به کرونا در استان فارس و افزایش بار مراجعات به مراکز درمانی، در صورت داشتن هر گونه علامت کووید ۱۹ در ابتدا به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از علوم پزشکی شیراز، همتی گفت: متاسفانه این روزها شاهد جولان موج جدید ابتلا به کرونا در استان هستیم و بسیاری از شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار دارند.

او افزود: در این شرایط افزایش مراجعات به مراکز درمانی که اغلب از نگرانی است، سبب تحمیل فشار مضاعفی به کارکنان تلاشگر بیمارستان ها و مراکز درمانی می شود.

همتی با تاکید بر این موضوع که حضور بی مورد در مراکز درمانی پُر ازدحام می تواند عامل موثری در ابتلا هم استانی های عزیز به کرونا شود، افزود: گسترش مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا در راستای ارزیابی و معاینه های اولیه بیماری کووید۱۹ و کاهش بار مراجعات به مراکز درمانی انجام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز توضیح داد: در این مراکز، پزشکان آموزش دیده، پرستار و مراقب سلامت حضور داشته و ضمن معاینه و بررسی شرایط بیماران، خدمات مورد نیاز مراجعان همچون معاینه، تجویز دارو، درخواست سی تی اسکن و انجام تست PCR و تست سریع را ارائه می دهند.

او با بیان اینکه علایم ابتلا به گونه جدید کرونا، بسیار مشابه سرماخوردگی است، از مردم استان خواست تا در صورت بروز هرگونه نشانه بیماری نظیر آبریزش بینی، سرفه، عطسه و تب طولانی مدت ضمن جدی گرفتن علایم و پرهیز از تماس با دیگران، در نخستین فرصت ممکن به نزدیک ترین مرکز تشخیص و درمان سرپایی کرونا به محل زندگی خود مراجعه و از مراجعه مستقیم به مراکز درمانی خودداری کنند.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: هم اکنون ۴۶ مرکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا زیر مجموعه دانشگاه در حال ارائه خدمات سرپایی کرونا به مردم هستند.

برای دسترسی به نام، نشانی، شماره تماس و ساعت کار مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به نشانی https://www.sums.ac.ir مراجعه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha