معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران گفت: با توجه به قرار گرفتن پایتخت در وضعیت قرمز کرونایی، کارمندان نهادها و دستگاه‌های اجرایی خدمات ضروری با ۷۰ درصد و غیرضروری با ۵۰ درصد ظرفیت باید به صورت حضوری در محل کار حاضر شوند.

شیوه دورکاری کارمندان تهران همچنان براساس شرایط قرمز کرونایی است

سلامت نیوز: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران گفت: با توجه به قرار گرفتن پایتخت در وضعیت قرمز کرونایی، کارمندان نهادها و دستگاه‌های اجرایی خدمات ضروری با ۷۰ درصد و غیرضروری با ۵۰ درصد ظرفیت باید به صورت حضوری در محل کار حاضر شوند.

به گزارش سلامت نیوز، غلامرضا عباس پاشا روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دورکاری در ادارات براساس بخشنامه و اپیدمی ویروس کرونا دوباره مشخص شده است و دستگاه های دولتی براساس مصوبه ستاد ملی کرونا مکلف هستند، بخشی از خدمات خود را از طریق خدمات الکترونیکی به مردم ارائه دهند.

وی ادامه داد: به دلیل بحرانی بودن وضعیت شیوع کرونا تصمیماتی در شورای اداری استان تهران و ستاد مقابله با کرونا در خصوص دورکاری گرفته شده است و براساس مصوبه سازمان استخدامی کشور دستگاه ها موظفند از ظرفیت دورکاری با اولویت کارمندان زن دارای فرزندان خردسال، زنان باردار و بیماران زمینه ای استفاده کنند و اگر ظرفیت دیگری وجود داشت این شرایط برای سایر کارمندان در نظر گرفته شود.

عباس پاشا خاطرنشان کرد: براساس نوع کار برخی از کارمندان باید در محل کار حضور داشته باشند و برخی با توجه به زیرساخت های خدمات الکترونیکی در دستگاه ها وظیفه خود را به شیوه دورکاری انجام دهند.

وی با بیان اینکه بهداشت محیط در ادارات رعایت می شود، اضافه کرد: به دستگاه های دولتی تلکیف شده است از حضور کارمندان و مراجعه کنندگان بدون ماسک به ادارات جلوگیری کنند و ساعت حضور برای آنها غیبت ثبت شود.

ساعت کاری ادارات تا پایان مرداد ۷ تا ۱۳ است

عباس پاشا با بیان اینکه حضور کارکنان در ادارات  تا آخر مردادماه از ساعت ۷ تا ۱۳ است، از شهروندان خواست همچنان پروتکل های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا بتوانیم پیشگیری مناسبی نسبت به این بیماری داشته باشیم .

وی اظهار داشت: روسای ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری در شهرهای قرمز  می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول در سطح ملی یا استانی نسبت به کاهش حضور تا ۵۰ درصد کارکنان خود اقدام کنند؛ مشروط بر آنکه خللی در ارائه خدمات ضروری به وجود نیاید و در سایر ادارات ارائه خدمات با حضور حداکثر یک سوم کارکنان انجام خواهد شد.

به گفته عباس پاشا رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی کارکنان دستگاهها بالای ۷۵ درصد است و مهم اصناف و مردم هستند که تا چه حد این پروتکل ها و نیز فاصله  اجتماعی را رعایت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha